Skip to content

احتمال ادامه تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل کرونا

دکتر کیانوش جهانپور در رابطه با ادامه تعطیلی دانشگاه‌ها گفت: فعلاً دانشگاه‌های ده استان کشور تا پایان هفته تعطیل هستند و احتمال تمدید تعطیلی آن‌ها وجود دارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مورد اقدامات مراکزی همچون پادگان‌ها و زندان‌ها در راستای پیشگیری از کرونا گفت: بیمارستان‌ها و پادگان‌ها یعنی کادر بهداشتی درمانی و نظامی‌ها در تمام دنیا در سنگر نخست ارائه خدمت هستند. در این راستا، چیزی به عنوان تعطیلی آن‌ها وجود ندارد، چرا که همه‌ی دنیا در چنین مواردی حسب ضرورت، از حضور نظامیان در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها نیز استفاده می‌شود.

ادامه تعطیلی دانشگاه‌ها

دکتر جهانپور پیرامون تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور افزود: دانشگاه‌های ده استان کشور تا پایان هفته جاری تعطیل هستند. وی در خصوص ادامه تعطیلی دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: مجدداً در این زمینه ارزیابی ریسک انجام می‌شود و احتمالاًً تعطیلی دانشگاه‌ها تمدید خواهد شد.

تعطیلی مدارس

در موضوع تعطیلی مدارس، کماکان وزارت بهداشت با تعطیلی مدارس موافق نیست و جاده هراز، چالوس و پروازها و قطارها به سمت جنوب کشور شاهد این موضوع هستند. تعطیلی مدارس به افزایش مسافرت‌های بین شهری می‌انجامد که قطعاً با اهداف این بسیج ملی همراستا نخواهد بود.

توصیه‌های طب سنتی

جهانپور درباره‌ نکات طب سنتی برای افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس کرونای جدید گفت: اگر تحت عنوان نظام سلامت بخواهیم صحبت کنیم، هیچ یک از این موارد علمی نیست اما همکاران آکادمیک طب سنتی درباره‌ ارتقای سلامت توصیه‌هایی دارند. در مجموع این بیماری برای طب مدرن هم شناخته شده نیست ولی به هر حال تجربیاتی در طب ایرانی وجود دارد که می‌تواند باعث ارتقای سلامت شود و سیستم ایمنی بدن را بهبود دهد. این موارد می‌توانند بدن را در مقابله با بیماری‌ها تقویت کنند.

ادعاهای کاذب

وی ادامه داد: دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، در این زمینه توصیه‌هایی داشتند اما برخی از ادعاهای خلاف واقع به ویژه در شبکه‌های اجتماعی در این زمینه دیده می‌شود که حتی ادعای واکسن کرونا با ترکیب گیاهان را دارند که تخلف محسوب می‌شود و قابلیت پیگیری قانونی خواهد داشت.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا