Skip to content
احتمال ادامه ترم تحصیلی تا تیر‌ماه

احتمال ادامه ترم تحصیلی تا تیر‌ماه

معاون آموزشی وزارت بهداشت: مطابق با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا احتمال ادامه ترم تحصیلی دانشگاه‌ها تا تیرماه وجود دارد.

احتمال ادامه ترم تحصیلی

دکتر علی‌اکبر حق‌دوست بیان کرد: بنابر تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، ترم تحصیلی جاری می‌تواند به همان مدت‌زمانی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است، ادامه پیدا کند، لذا دور از ذهن نیست که با توجه به شرایط کنونی، ترم تحصیلی تا پایان تیرماه سال جاری ادامه یابد.

حق‌دوست در مورد احتمال تغییر زمان برگزاری امتحانات دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: با توجه به شرایط حال حاضر تاریخ برگزاری امتحانات این دانشگاه تغییر پیدا خواهد کرد.

اولویت بازگشایی با مقاطع تحصیلات تکمیلی

وی در ادامه به این ‌نکته اشاره کرد که اولویت بازگشایی دانشگاه‌ها با مقاطع تحصیلات تکمیلی خواهد بود و چنان‌چه اوضاع به همین صورت ادامه یابد و مشکل خاصی به‌وجود نیاید، به احتمال زیاد مقطع تحصیلات تکمیلی از تاریخ ۱۶ خرداد بازگشایی می‌شود.

دکتر حق‌دوست افزود: مطابق جمع‌بندی‌های صورت گرفته، احتمال آن زیاد است که پس از ۱۵ یا ۱۶ خرداد به مرور زمان فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی به طرز هدفمند شروع شود، بااین‌حال تصمیم نهایی در این‌خصوص با ستاد ملی مقابله با کرونا است.

اختیارات دانشگاه‌ها

وی تاکید کرد: پیشنهادی از جانب وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده است که مطابق آن به دانشگاه‌ها اختیار داده می‌شود تا با درنظر گرفتن وضعیت موجود و ضمن هماهنگی با وزارت‌خانه متبوع خود، درمورد تعیین زمان دقیق بازگشایی تصمیم‌گیری نمایند.

ادامه آموزش مجازی

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن یادآوری این نکته که تلاش‌ها درراستای ادامه آموزش‌های مجازی با قدرت هرچه بیشتر ادامه می‌یابد گفت: درصورت نیاز و جهت رفع اشکال دانشجویان، با رعایت کلیه اصول و پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌هایی تشکیل خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: حداکثر توان خود را گذاشته‌ایم تا بتوانیم درس‌های ترم تحصیلی کنونی را با کیفیت مناسبی به پایان برسانیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا