Skip to content
کیفیت غذای دانشجویی

افزایش کیفیت غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید

کیفیت غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید افزایش پیدا کرده است. این خبری است که هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان در یک برنامه تلوزیونی گفته است. وی گفت: سازمان امور دانشجویان زیر نظر وزارت علوم ایجاد شده است تا نیازهای دانشجویان را با توجه به تنوع دانشجویان و گستردگی خدماتی که دارند پاسخ دهد.

کیفیت غذای دانشجویی

هاشم داداش پور گفت: سازمان امور دانشجویان مجموعه‌ای بزرگ است که ویژه دانشجویان ایرانی و بین‌الملل است و خدمات گوناگونی مثل خدمات رفاهی و ورزشی به دانشجویان ارائه می‌دهد. صندوق رفاه دانشجویان به صورت سالانه مبالغی را به معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها می‌دهد تا به دانشجویان وام دانشجویان دهند.

داداش پور گفت: حدود دوازده نوع وام برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که این وام‌ها از جمله وام دانشجویی، وام شهریه، وام ضرروری و وام آموزشی و وام کمک آموزشی است که دانشجویان می‌توانند از طریق صندوق رفاه دانشجویان از آن استفاده کنند. سال گذشته در حدود ۸۰۰ میلیارد تومان وام دانشجویی به دانشجویان اختصاص پیدا کرده است که مبلغ آن توسط قانون بودجه و مبلغ دیگر نیز از طریق درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان تامین می‌شود.

وی افزود: ۸۰% مبالغی که در قانون بودجه به صندوق رفاه داده می‌شود صرف وام‌های دانشجویی می‌شود و در حقیقت این وام‌ها در شرایط اضطراری به دانشجو داده می‌شود تا مشکلات آن‌ها برطرف شود. همه دانشجویان روزانه، شبانه و پردیس می‌توانند از این وام‌ها استفاده کنند.

داداش پور در رابطه با سلف دانشگاه‌ها گفت: غذای دانشجویی در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار باکیفیت‌تر شده است و امروزه نیاز دانشجویان متفاوت‌تر از قبل است و به همین علت در بعضی دانشگاه‌ها علاوه بر رستوران مرکزی یک رستوران مکمل نیز طراحی شده است. وی گفت: موضوع تغذیه بسیار مهم است و در سه سال قبل دانشجویان باید ۲۵% از مبلغ غذای خود پرداخت می‌کردند اما امسال با توجه به وضعیت اقتصادی تنها ۵ درصد آن را دانشجو می‌پردازد و ما در وزارت علوم سعی کرده‌ایم قیمت غذا را به نحوی کنترل کنیم تا دانشجو در رفاه بیشتری باشد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا