Skip to content

ایجاد آئین نامه اجرایی پژوهشگران مستقل با همکاری سه وزارت خانه

آئین نامه اجرایی پژوهشگران مستقل با همکاری سه وزارت خانه از طرح‌های تدوین شده‌ای است که دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در مورد آن خبر داد.

آئین نامه اجرایی پژوهشگران مستقل

پیمان صالحی دبیر کل شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد طرح به رسمیت شناختن پژوهشگران مستقل خبر داد و گفت: جهت استفاده از ظرفیت بالای نیروی انسانی که شامل دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی و نیروهای مهارتی که در کشور داریم است، سند تحول دولت مردمی به ما تکلیف کرده است که شرایط همکاری پژوهشگران مستقل را با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی فراهم کنیم.

صالحی ادامه داد: بر همین اساس باید ضوابط و نظامات رتبه‌بندی و مالی با تاکید بر کم کردن شرایط محدود کننده برای همکاری‌های فی ما بین تدوین شود و به این نکته توجه شود که پژوهشگر مستقل به عنوان یک شغل و حرفه به رسمیت شناخته شود.

دبیرکل شورای عتف با اشاره به تاکید ریاست جمهوری مبنی بر انحصاری نبودن پژوهش توسط هیات علمی‌ها گفت باید به نیروهای نخبه و جوانی که نتوانسته‌اند جذب هیات علمی شوند فرصت داده شود و از ظرفیت این افراد استفاده کرد.

صالحی یاداور شد: در شورای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شده است که با توجه به ظرفیت و اهمیت فعالیت پژوهشگران مستقل، آئین نامه چگونگی شناسایی و فعالیت پژوهشگران مستقل توسط دبیرخانه شورا با همکاری وزارت علوم، وزات بهداشت، وزارت تعاوت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و در کمسیون دائمی شورای عالی تصویب شود.

وی در آخر گفت بر اساس این طرح تمامی دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه‌ها می‌توانند با پژوهشگران مستقل قرارداد بسته و از خدمات آموزشی این افراد استفاده نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا