Skip to content
اولویت دریافت گرنت

اولویت دریافت گرنت در حوزه علوم انسانی و نیاز محور

اولویت دریافت گرنت برای طرحی که در حوزه علوم انسانی و یا علوم پایه باشد و یا باعث برطرف شدن نیاز یک دستگاه بشود. محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی در وزارت علوم گفت: بر اساس طرح ارائه شده میزان گرنت یا پژوهانه‌ای که به دانشجویان تعلق می‌گیرد بر اساس شاخص‌ها و ملاک‌هایی است و به صورت یکسان به دانشجویان داده نمی‌شود.

اولویت دریافت گرنت

شریفی ادامه داد: هدف از این طرح، اثر بخشی به پژوهش‌های انجام شده در دوران تحصیلات تکمیلی است و از سوی دیگر یک کمک معیشت به دانشجویان دکتری است البته باید به این نکته توجه کرد که به شرط تامین شدن اعتبار، این طرح قابل اجرا خواهد بود.

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم در پاسخ به این سوال که این گرنت پژوهشی به چه طرح‌هایی تعلق می‌گیرد، گفت: این طرح‌ها طرح‌هایی که نیاز جامعه را در یک بخش نیازمحور برطرف کند و یا در راستای دست یابی به مرجعیت علاست این گرنت پژوهی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: همچنین اگر طرحی در حوزه علوم پایه و انسانی باشد و نیاز یک دستگاه را در این حوزه‌ها برطرف کند و یا در بخش حکمرانی و تصمیم گیری موثر باشد، جز اولویت‌های دریافت گرنت پژوهشی می‌شود.

شریفی اضافه کرد: افرادی که در حوزه‌های مختلف علمی موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌اند، در اعطای گرنت پژوهشی در اولیت هستند؛ وب گفت: دو پیشنهاد و اعطای پژوهانه در حال حاضر مطرح است: اول اینکه گرنت‌های پژوهشی به تعداد دانشجویان انتخاب شده در اختیار دانشگاه یا اساتید و یا سازمان مربوطه قرار داده شود و تحت نظارت دانشگاه باشد و دیگر اینکه از ظرفیت صندوق رفاه دانشجویان استفاده بشود و با توجه به گزارش‌های دریافتی که از طرف استاد و دانشگاه داده می‌شود به حساب دانشجویان واریز شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا