Skip to content
برنامه‌های وزارت‌علوم برای سال تحصیلی آینده

برنامه‌های وزارت‌علوم برای سال تحصیلی آینده

علی خاکی‌صدیق، برنامه‌های وزارت‌علوم را درخصوص سال تحصیلی آینده (۱۴۰۰-۱۳۹۹) با توجه به شیوع بیماری کوید-۱۹ اعلام نمود.

برنامه‌های وزارت‌علوم

معاون آموزشی وزیر علوم ضمن پرداختن به برنامه‌های این وزارت‌خانه درباره نحوه آماده کردن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سال تحصیلی آینده، بیان کرد: مبنای تصمیم‌گیری درمورد چگونگی شروع به کار دانشگاه‌ها، وضعیت کشور در شهریورماه است.

شرایط حضور در دانشگاه‌ها

حاکی‌صدیق درخصوص برنامه‌های وزارت علوم برای سال تحصیلی آینده گفت: چنان‌چه ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت کشور را سفید اعلام کند و اجازه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و بازگشایی خوابگاه‌ها صادر شود، سال تحصیلی آتی در کلیه مقاطع تحصیلی حضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: درصورتی‌که این بیماری فروکش نکند و احتمال به‌خطر افتادن سلامتی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه وجود داشته باشد، برنامه‌های دیگری را مدنظر قرار می‌دهیم که نمونه آن، مشابه وضعیت کنونی در مراکز آموزش عالی است.

دانشگاه‌ها تصمیم‌گیرنده هستند

علی خاکی‌صدیق افزود: با این‌که بخشی از دانشگاه را جهت حضور دانشجویان و آن هم با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی آماده می‌کنیم، اما تصمیم‌گیرنده نهایی درمورد حضوری شدن دروس و چگونگی آن دانشگاه‌ها هستند. درصورتی‌که شرایط بیماری کرونا تشدید شود و تصمیم بر عدم آموزش حضوری باشد، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جهت ادامه آموزش‌های الکترونیکی اعلام آمادگی می‌کنند.

وی توضیح داد: تجربه چهارماهه دانشگاه‌ها در زمینه آموزش غیرحضوری باعث شده تا زیرساخت‌ها و تجربه‌های خوبی انباشته شود، به‌گونه‌ای که آمادگی ارائه کلیه دروس نظری به‌شکل الکترونیکی فراهم است.

ادامه آموزش الکترونیکی

این مقام مسئول تاکید کرد: درهر صورت و تحت هر برنامه‌ای، تاکید بر ادامه آموزش مجازی به‌شیوه ترکیبی از حضوری و غیرحضوری است. تصمیم‌گیری درخصوص جزئیات آن هم در اختیار دانشگاه‌ها قرار دارد.

دانشجویان جدیدالورود

وی درپایان درخصوص حضور دانشجویان جدیدالورود نیز گفت: چنان‌چه شرایط مهیا باشد، حضور این دانشجویان در اولویت قرار دارد تا با فضای دانشگاه از نزدیک آشنا شوند، اما با توجه به وضعیت موجود، این موضوع تاحدی دشوار به نظر می‌آید و ممکن است امکان آماده‌سازی فضا جهت حضور دانشجویان جدیدالورود وجود نداشته باشد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا