Skip to content

برگزاری ۱۰ دوره دکتری خارج از کشور

دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه تبریز از برگزاری ۱۰ دوره دکتری بین‌المللی خارج از کشور با هزینه دانشجویان خبر داد. تعداد ۱۰ دوره مشترک میان دانشگاه‌های ایرانی و خارجی به منظور پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۱۳۹۷ برگزار می‌شود اما تمام هزینه‌ها بر عهده دانشجویان متقاضی است.

برگزاری ۱۰ دوره دکتری خارج از کشور

بر اساس دفترچه انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۷ دو دانشگاه فردوسی مشهد و تبریز در مجموع ۱۰ دوره مشترک با دانشگاه‌های خارجی برگزار می‌کنند. این در حالی است که تمامی هزینه‌های تحصیلی این دوره‌های مشترک برعهده دانشجویان است.

دانشگاه فردوسی مشهدبرگزاری 10 دوره دکتری خارج از کشور

دانشگاه فردوسی مشهد در رشته مدیریت دولتی گرایش رفتار سازمانی با ظرفیت ۶ نفر به صورت مشترک با دانشگاه ورشو لهستان دانشجوی دکتری می‌پذیرد.

شرایط اختصاصی پذیرش دوره مشترک (Dual Degree) دکتری مدیریت رفتار سازمان با دانشگاه ورشو لهستان اعلام شده است. برگزاری دوره به صورت مشترک در دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه ورشو طبق برنامه مصوب صورت می‌گیرد. ارائه حداقل نمره ۵.۵ آزمون زبان IELTS (به نمرات بالاتر امتیاز بیشتری تعلق می‌گیرد) و انجام مصاحبه آزمون ورودی معرفی شدگان سازمان سنجش آموزش کشور به زبان انگلیسی و با حضور نماینده دانشگاه ورشو از جمله این شرایط اختصاصی است.

دانشگاه تبریز

دانشگاه تبریز نیز ۹ دوره مشترک با دانشگاه خاور نزدیک (Near East) قبرس شمالی برگزار می‌کند.

رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری با ظرفیت ۵ نفر، رشته آمار با ظرفیت ۵ نفر، رشته ریاضی کاربردی آنالیز عددی با ظرفیت ۵ نفر، رشته علوم کامپیوتر نظریه سیستم ها با ظرفیت ۵ نفر، رشته مهندسی برق مخابرات سیستم با ظرفیت ۳ نفر، رشته مهندسی برق قدرت با ظرفیت ۱۰ نفر، رشته  مهندسی عمران سازه با ظرفیت ۲ نفر، رشته فناوری تولید مثل در دامپزشکی با ظرفیت ۲ نفر و رشته آموزش زبان انگلیسی با ظرفیت ۸ نفر جزئیات این ۹ دوره است.

کلیه دروس به زبان فارسی و انگلیسی توسط اساتید مجرب داخلی و خارجی ارائه خواهند شد و همچنین رساله دانشجویان نیز به زبان فارسی و انگلیسی تدوین خواهد شد. به دانشجویانی که دوره مشترک را طی کنند، مدرک مشترک دانشگاه تبریز و دانشگاه خاور نزدیک کشور قبرس شمالی با ذکر گرایش مربوطه اعطا خواهد شد.

شرایط پذیرش

  • قبولی در آزمون مصاحبه علمی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • آزمون تافل (IBT) با حداقل نمره ۶۰
  • مدرک آزمون تافل (PBT) با حداقل نمره ۴۸۰
  • مدرک آزمون IELTS با حداقل نمره ۵ از جمله شرایط پذیرش است.

دانشجویان جهت فراغت از تحصیل ملزم به حضور در دانشگاه تبریز خواهند‌بود و در تمام مدت تحصیل ملزم به رعایت قوانین، ضوابط و مقررات آموزشی، دانشجویی و انضباطی دانشگاه تبریز و دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی هستند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا