Skip to content

سهمیه مربیان دانشگاه‌ها در آزمون دکتری

بر اساس قانون عدالت آموزشی سهمیه مربیان دانشگاه‌ها در آزمون دکتری ۱۰ درصد اعلام شد.  ۱۰ درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت دفترچه انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۷ به مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی اختصاص دارد.

براساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۲۹ فروردین ماه ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی، ۱۰ درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت درج شده در دفترچه انتخاب رشته (حداقل یک نفر در هر کد رشته محل) به مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی اختصاص دارد.

سهمیه مربیان دانشگاه‌ها در آزمون دکتریسهمیه مربیان دانشگاه‌ها در آزمون دکتری

این سهمیه ۱۰ درصدی به مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم (به جز مربیان دانشگاه آزاد)، به شرط کسب حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل، اختصاص می‌یابد.

سهمیه مربیان دانشگاه آزاد

مربیان دانشگاه آزاد که واجد شرایط استفاده از سهمیه مربیان و قانون برقراری عدالت آموزشی هستند در کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از سهمیه مذکور استفاده کنند که نحوه استفاده از آن در زمان انتخاب کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد از طرف این دانشگاه در دفترچه راهنمای دانشگاه آزاد اطلاع رسانی خواهد‌شد.

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه مربیان که در کارنامه آنان بر اساس اطلاعات مندرج در زمان ثبت نام، مربی درج شده است لازم است آخرین حکم کارگزینی خود را در زمان مراجعه برای مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله دوم آزمون) برای تأیید به دانشگاه پذیرنده ارائه نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا