Skip to content
تداوم آموزش مجازی در دانشگاه شریف

تداوم آموزش مجازی در دانشگاه شریف

دانشگاه صنعتی شریف ضمن تاکید بر تداوم آموزش مجازی در ترم جاری اعلام کرد اساتید ملزم به جبران عقب‌افتادگی‌های دروس هستند.

اطلاعیه دانشگاه صنعتی شریف

معاونــت آموزشــی دانشگاه شریف اطلاعیه‌ای منتشر کرده و در آن بر لزوم تداوم و اهتمام در ارائه آموزش‌های الکترونیکی در ترم جاری در جهت پیش‌روی مسایل آموزشی و همچنین رفاه حال دانشجویان تاکید نمود.

بر اساس این اطلاعیه در راستای سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هیات رییسه دانشگاه و همکاری اساتید و دانشجویان، نیمسال تحصیلی ۹۹-۹۸ دوره‌ تحصیلی فعال دانشگاه محسوب می‌شود و به دلایلی از جمله:

  • لزوم دانش آموختگی تعداد بسیاری از دانشجویان جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و یا برنامه‌ریزی برای آینده خویش
  • مشکل سنوات معافیت از خدمت سربازی
  • فراهم شدن امکان‌پذیرش دانشجویان جدید در سال تحصیلی آینده

اتمام درست این نیمسال تحصیلی ضروری بوده و مسئله‌ای اجتناب ناپذیر است. 

تداوم آموزش مجازی و مشارکت دانشجویان

درادامه این اطلاعیه ذکر شده است که براساس جدیدترین آمارها بالغ‌بر ۸۵ درصد از دروس نظری دانشگاه در نیمسال تحصیلی جاری با بهره‌گیری از سامانه‌های الکترونیکی و آموزش مجازی در حال برگزاری هستند. 

در این اطلاعیه از دانشجویان خواسته شده است که باتوجه به ارائه و برگزاری کلاس‌های آموزشی مجازی توسط بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید، به‌شکل فعال و مستمر در این کلاس‌ها شرکت کنند و بیشترین همکاری ممکن را در آموزش و تعامل با اساتید و دانشجویان دیگر داشته باشند.

کلاس‌های برخط

در انتهای اطلاعیه دانشگاه صنعتی شریف آمده است که به‌دلیل بازدهی بیشتر کلاس‌های مجازی برخط و امکان تعامل هم‌زمان یبن دانشجو و استاد، ترجیحا اساتید کلیه دروس نظری مرتبط با خود را در قالب کلاس‌های مجازی(vclass) شریف به صورت برخط و راس ساعت معین و اعلام شده برگزار کنند.

شایان ذکر است شیوه‌نامه دانشگاه صنعتی شریف درخصوص نحوه اجرای بندهای ٢٠ گانه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، باتوجه به شرایط خاص این دانشگاه و با درنظرگرفتن عملکرد آموزشی شیوه‌های مجازی دانشگاه به زودی به اطلاع خواهد رسید.

http://www.sharif.ir/

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا