Skip to content
ارائه تسهیلات به خوابگاه‌های خودگردان

ارائه تسهیلات به خوابگاه‌های خودگردان

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت:علاو‌ه‌بر تسهیلاتی که مخصوص دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دولتی درنظر گرفته شد، ارائه تسهیلات به خوابگاه‌های خودگردان و غیر دولتی نیز در حال پیگیری است.

اقدامات انجام شده در مبارزه با کرونا

دکتر مجتبی صدیقی اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان از اولین دستگاه‌های اجرایی کشور بود که به محض اعلام رسمی ورود ویروس کوید-۱۹ به کشور، در جهت مبارزه با این بیماری دست‌به‌کار شد و اقداماتی را به شرح زیر انجام داد:

  • فراهم نمودن تسهیلات خروج دانشجویان غیرایرانی از کشور در اسفند ۱۳۹۸ که بنابر این اقدام، اکثر دانشجویان غیرایرانی تا پیش از پایان سال ۱۳۹۸ از ایران خارج شدند.
  • برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌شکل مجازی و آنلاین
  • تخلیه خوابگاه‌های دانشجویی و ضدعفونی نمودن خوابگاه‌ها و سلف‌های غذاخوری‌
  • استفاده از ظرفیت همیاران بهداشت و همیاران سلامت روان و مراکز مشاوره دانشگاه‌ها
  • ارائه مشاوره‌های آنلاین توسط مراکز مشاوره به دانشجویان در خصوص مدیریت بحران کرونا
  • تماس تلفنی حدود ۶۰ مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه‌ها با دانشجویان که در طی آن‌ها ضمن اطلاع از وضعیت دانشجویان به آنان در حوزه مقابله با کوید-۱۹ مشاوره داده می‌شود.
  • برپایی کمپین دانشجویی “در خانه بمانیم” توسط دانشجویان و با همکاری دفتر مشاوره و سلامت سازمان و کانون‌های همیار سلامت و روان دانشگاه‌ها

وی در ادامه خاطرنشان کرد: صندوق رفاه دانشجویان نیز شرایطی را فراهم آورد و به دانشگاه‌ها این فرصت را داد تا اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی در نیمسال تحصیلی جاری را به این صندوق پرداخت ننمایند.

خوابگاه‌های خودگردان و غیردولتی

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به انضمام تسهیلاتی که مختص دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های دولتی در نظر گرفته شده است، شرایط و امکان ارائه تسهیلات به خوابگاه‌های خودگردان و غیر دولتی نیز در حال پیگیری است.

شیوع بیماری کوید-۱۹ در کشور، هم‌زمان با دیگر نقاط دنیا، از اسفندماه سال گذشته باعث تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شده و علی‌رغم ایجاد برخی چالش‌ها، فرصت‌هایی را نیز به‌وجود آورده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا