Skip to content
برنامه‌های انتخاباتی

تسهیل برگزاری برنامه‌های انتخاباتی تشکل‌های دانشجویی

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: درخواست ما از دانشگاه‌ها تسریع و تسهیل فرآیند بررسی درخواست‌های تشکل‌های دانشجویی جهت اجرای برنامه‌های انتخاباتی است و همه نامزدهای انتخاباتی با رعایت آیین‌نامه مرتبط با تبلیغات انتخاباتی مجاز هستند در مراسمات تشکل‌های دانشجویی حضور یابند.

برنامه‌های انتخاباتی

دکتر غلامرضا غفاری با اشاره به سیاست‌های وزارت علوم درخصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ها موظفند فرآیند بررسی درخواست‌های تشکل‌های دانشجویی جهت اجرای برنامه‌های انتخاباتی را تسهیل بخشند و مطابق با آیین‌نامه‌ها و قوانین، این تشکل‌ها مجاز به فعالیت باشند.

غفاری تاکید کرد: طبیعی است که تشکل‌های دانشجویی جهت برگزاری مراسم‌های انتخاباتی درخواست‌هایی خواهند داشت و دانشگاه‌ها باید همکاری‌های لازم را با آنان داشته باشند و همچنین بر اجرای قانونی این فعالیت‌ها نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون آیین‌نامه‌ای درمورد نحوه انجام فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی در درون دانشگاه‌ها وجود دارد که اجرای آن ضروری بوده و نحوه انجام این فعالیت‌ها و محدودیت‌های موجود را مشخص کرده است. علاوه بر این رعایت عدالت درمورد نحوه اختصاص تریبون‌ها و تخصیص فضا به نامزدها نیز توسط دانشگاه‌ها از ضروریات است.

دکتر غفاری از آغاز برنامه‌های انتخاباتی دانشجویان در دانشگاه‌ها و برنامه‌های متنوع این تشکل‌های دانشجویی خبر داد که در اشکال مختلفی مانند

  • سخنرانی
  • نشست‌های دانشگاهی
  • تریبون آزاد
  • مناظره و …

برگزار می‌شوند.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا