Skip to content
خصوصی سازی درمان

خصوصی سازی درمان تامین اجتماعی

این متن در رابطه با طرح خصوصی سازی درمان تامین اجتماعی است.

علیرضا محجوب درباره طرح خصوصی سازی درمان تامین اجتماعی گفت: بیش از ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

می‌توان گفت این طرح همان برون‌سپاری درمان است که ما مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم

 آخرین گردهمایی سال ۹۸ اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری

این گردهمایی صبح دیروز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ماه) در سالن اجتماعات وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی برگزار شد.

اعضای شرکت‌کننده در همایش

  • محمدرضا بادامچی (نماینده مردم تهران )
  • حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور)
  • علی دهقان‌کیا (نایب رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران)
  • تعدادی دیگر از اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس فراکسیون کارگری مجلس اعلام کرد این همایش در رابطه با ضرورت همانند سازی حقوق بازنشستگان است و سال هاست بازنشستگان در انتظار وصول مطالبات خود هستند.

در حدود سه ماه قبل کمسیون مجلس اصرار به تشکیل کار گروه جهت همانند سازی حقوق بازنشستگان کرد. مبنای اصلی همسان سای پرداخت بدهی تامین اجتماعی از سمت دولت است.

با ۵۰ هزار میلیاردی که دولت پرداخت میکند همسان سازی که حدود ۲۵ هزار میلیارد آن قطعی شده اجرایی می‌شود.

طرح برون سپاری درمان تامین اجتماعی

محجوب در ادامه گفت بیش از ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که در قالب برون سپاری می خواهند از همه بیمه شدگان هزینه دریافت کنند که ما با این امر مخالف هستیم و از شما انتظار داریم که با این طرح مخالفت کنید.

سهام عدالت بازنشستگان

محجوب در پایان با اشاره به مطالبات شماری از بازنشستگان در خصوص «سهام عدالت» گفت در مجلس از وزارت اقتصاد دارایی پیگیری خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهارکرد: چندین سال است که سیاست افزایش حقوق بازنشستگان در مقایسه با تورم را دنبال می‌کنیم و معتقدم قدرت خرید بازنشستگان در سال‌های گذشته فوق‌العاده کاهش یافته است.

او با بیان اینکه پیگیری موضع قانون همسان‌سازی یک کار جمعی است و صرفاً اتحادیه پیشکسوتان آن را پیگیری نکرده است، افزود: پیش‌بینی شده برای کسانی که حدود سه و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرند افزایش ۱۰ درصدی و آنها که زیر این مبلغ حقوق می‌گیرند، به صورت پلکانی دریافتی آنها افزایش یابد.

حسن صادقی یکی از مدعوین در ادامه گفت همه تلاش ما این است که بسیاری از طرح های حمایتی از قبیل طرح همسان سازی حقوق و دستمزد، تغییر ساختار سازمانی تامین اجتماعی و بدهی دولت به صندوق بازنشستگی را پیگیری کنیم

این فعال همینطور بیان کرد که طرح همسان سازی در قالب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی انجام شود.در رابطه با افزایش دستمزد گفت که نباید حداقل دستمزد به کارگران و بازنشستگان تعلق گیرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر اینکه اصلاًح نظام مزدی به صورت غیرمستقیم بر معیشت بازنشستگان هم تاثیر می‌گذارد، گفت: وقتی می‌گوییم که حداقل مزد بر میزان مستمری تاثیر می‌گذارد پربیراه نگفته‌ایم؛ چراکه همواره مستمری بازنشستگان اندکی بالاتر یا پایین‌تر از حداقل مزد تعیین شده است.

صادقی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: باید شرایط نامزد شدن در انتخابات را برای نمایندگان کارگران در نظر بگیرند و کارگران باید یک نماینده در مجلس داشته باشند و بهترین انتخاب برای این نماینده این است که باید از دل خود کارگران بیرون آمده باشد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا