Skip to content
تجهیزات خوابگاهی و تعیین بودجه

تعیین بودجه تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها بر اساس تورم

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درخواست کرد: بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها متناسب با تورم کشوری باشد.

وی با اشاره بر اینکه اکثر خوابگاه‌های دانشگاه تهران قدیمی شده‌اند،گفت: از مجلس شورای اسلامی و دولت خواستار افزایش بودجه دانشگاه‌ها متناسب با تورم هستیم.

سعید حبیبا پیرامون صحبت‌های مطرح شده اعلام کرد:اینکه دولت هر ساله بودجه خدمات رفاهی دانشگاه را به میزان مشخص و معینی افزایش دهد یک روال معمول و روتین است، اما نظر ما بر این است که افزایش این بودجه به نرخ تورم هر سال در نظر گرفته شود.

حبیبا گفت:صرفاً نمی‌توان در شرایط کنونی کشورعدد و رقم مشخصی برای افزایش این بودجه در نظر گرفت،به طور مثال با افزایش نرخ ۱۰ درصد زمانی که کشور در مقطعی دچار تورم ۳۰ یا ۴۰ روبه رو شود،مشخص است که نمی‌توانیم هزینه‌های دانشجویان را با این بودجه تامین کنیم.بنابراین با این شرایط کشور که شرایط نرمال و معممولی نیست، انتظار اینکه با یک ضریب افزایش برای شرایط عادی مطالبات به جای دانشجویان تامین شود غیر معمول است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در نشستی که با معاونین دانشجوی دانشگاه‌های کشور داشت اعلام کرد:ما سال پیش هم با چنین مشکلی رو به رو شدیم، جهش قیمت‌ها و تورم باعث شد تا پیمانکاران ما با قراردادهایی که بر مبنا قیمت‌های زمان عقد قرارداد بسته بودند همگی در تنگنا قرار گرفتند.

ایشان تاکید کرد: مباحث مرتبط با دانشجویان خصوصا بحث تغذیه وخوابگاه مسائل مهم در مورد دانشگاه‌ها است.

بخش خوابگاهی هم به اندازه موضوع تغذیه حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد. خوابگاه‌هایی که هزینه بر هستند و همواره احتیاج به بازسازی و تجهیز و تعمیرات دارند بنابراین هم بسیار مهم اند و هم پرهزینه.

وی افزود:انتظار ما این است که در بخش خوابگاه‌ها بدلیل اینکه اکثر خوابگاه‎‌ها ساختمان‌هایی قدیمی و فرسوده هستند و نگهداری و تعمیر آن ها بسیار پرهزینه است.لذا ما برای بودجه امسال تقاضا پرداخت کامل بودجه و برای سال آینده پیش‌بینی متناسب با تورم را داریم.

وی درپایان صحبت‌هایش اعلام کرد:با شرایط الان کشور، برای برون رفت از این وضعیت مشارکت تمام دانشگاه‌ها لازم است.با این وجود باید توجه داشت بودجه‌های کنونی کفاف هزینه‌ها و نیازها را نمی‌دهد و امیدواریم با تلاش ها و رایزنی‌ها بتوانیم مسئولین را مجاب به افزایش بودجه در این بخش کنیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا