Skip to content
جدیدترین خدمت تامین اجتماعی

جدیدترین خدمت تامین اجتماعی

این گزارش در رابطه با جدیدترین خدمت تامین اجتماعی در روزهای مقابله با کرونا است.مهدی شکوری در تشریح شرایط تعهدات کوتاه مدت این سازمان، اظهار داشت: تعهدات کوتاه مدت از مهمترین خدمات سازمان تامین اجتماعی است که بیمه شدگان و مستمری بگیران برای استفاده از آن به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور مراجعه می‌کنند.

تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی

وی اضافه کرد: منظور از غرامت دستمزد مبلغی است که به افراد در زمان بیماری یا بارداری یا بیکاری به جای حقوق داده می‌شود و وسایل کمک پزشکی برای جبران یا تقویت بیماری داده می‌شود.

شکوری در رابطه با کمک هزینه ازدواج گفت این مبلغی است به بیمه شدگان تحت شرایطی داده می‌شود و کمک هزینه کفن و دفن نیز یک مبلغ مقطوع است که برای هزینه‌های مربوط به این امر به خانواده متوفی داده می‌شود. در زمانی که بیمار برای درمان نیاز داشته باشد به شهر دیگری نقل و انتقال داشته باشد هزینه سفر بر عهده سازمان تامین اجتماعی است.

وی در ادامه بیان کرد به منظور کاهش مراجعه افراد به شعب ایشان می‌توانند از طریق آدرس سامانه  eservices.tamin.ir در همه ساعات شبانه روز نسبت به ارائه درخواست خود اقدام نمایند.

شکوری در رابطه با استفاده از خدمات این سامانه گفت این سامانه به شکلی طراحی شده که بسیار ساده است و مشخصات افراد و آخرین شعبه فعال و شماره موبایل شخص نشان داده می‌شود. به طور مثال برای گرفتن غرامت بیمه بیکاری، شخص بیمه شده باید اطلاعات مربوط به استراحت پزشکی شامل تاریخ شروع و پایان استراحت و پزشک خود و شماره نظام پزشکی که روی برگه گواهی قید شده را وارد کند.فرایند درخواست برای باقی تعهدات کوتاه مدت نیز به همین سادگی است و افراد باید شماره حساب بانکی خود را جهت دریافت مبلغ در سامانه ثبت کنند.

وی اضافه کرد باقی خدمات پر مخاطب مثل درخواست تجدید، صدور و تمدید دفترچه بیمه، لیست حق بیمه کارفرمایان، اخذ برگه پرداخت بیمه شدگان خاص، مشاهده سوابق پرداخت حق بیمه نیز داخل سامانه وجود دارد.

سرپرست اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در مورد غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شده مخصوصا بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت ایشان می‌توانند صرفاً با داشتن گواهی مراجع پزشکی بدون نیاز به انجام باقی تشریفات تا زمان خوب شدن خود نسبت به دریافت غرامت اقدام نمایند.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا