Skip to content
دانشجویان دختر دانشگاه‌ها

حضور ۶۰ درصدی دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها

دانشجویان دختر دانشگاه‌ها در سال جدید حدود ۶۰ درصد جمعیت دانشگاه را به خود اختصاص داده‌اند. این خبری است محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در جشن آغاز سال تحصیلی در دانشگاه الزهرا داد. این جشن با حضور رئیس جمهور، معاونان علمی و فناوری، زنان و امور خانواده و وزرای علوم و بهداشت برگزار شد.

دانشجویان دختر دانشگاه‌ها

محمدعلی زلفی گل در این مراسم گفت: ۶۰% دانشجویان کشور از دختران تشکیل شده است و حضور قابل ملاحظه بانوان در آموزش عالی به علت شرایطی است که نظام جمهوری اسلامی برگزار کرده است. وی ادامه داد: تلاش و پشتکار دختران برای کسب موفقیت غیرقابل انکار است و این تلاش برای کسب موفقیت تحسین برانگیز است. هر انسانی استعدادهای خاصی دارد و باید بکوشد تا این استعدادها را شناخته و در جهت شکوفایی آن‌ها بکوشد تا بتواند به موفقیت‌های بیشتر برسد

وزیر علوم با اشاره به رشته‌های تحصیلی مختلف گفت: هر رشته‌ای زیبایی خاصی دارد و با رشته‌های دیگر متفاوت است. اگر دانشجو مفاهیم و دروس رشته تحصیلی خود را به صورت عمیق مطالعه کنند می‌تواند در رشته و علم خود در دنیا و پیشرفت آن سهیم شود.

وی خطاب به نودانشجویان دانشگاه الزهرا گفت: خداوند بسیار بخشنده است و اگر با توکل به ذات اقدس خدا چیزی را عمیقا بخواهید قطعا با توجه به رحمانیت خدا به آن درست پیدا خواهید کرد، آرزوهای بزرگ داشته باشید زیرا داشتن آرزوهای بزرگ باعث می‌شود بیشتر تلاش بکنید.

در آخر این مقام مسئول به نقش والدین و معلمان در موفقیت تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد و گفت این افراد نقش مهم و اساسی برای ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها داشته‌اند و به احترام به والدین و معلمان و اساتید تاکید کرد و گفت علم بدون اخلاق مفید نیست.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا