Skip to content
جذب اساتید حق التدریسی

طرح جدید وزارت علوم برای جذب اساتید حق التدریسی

جذب اساتید حق التدریسی با طرح جدیدی که محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد تدوین شده است و بر اساس این طرح به دو نفری که جز سه نفر انتخاب اولیه هیات اجرایی بوده‌اند ولی عضو هیات علمی نشده‌اند مجوز حق التدریسی می‌دهیم.

جذب اساتید حق التدریسی

محمد خلج امیر حسینی رئیس مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: هیات اجرایی جذب مسئول اصلی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها است و این هیات‌ها می‌توانند در صورت تشخیص و صلاحدید خود از نظر مشورتی گروه‌های آموزشی کرده کنند، نظر گروه آموزشی فقط مشورتی است.

وی اضافه کرد: دبیرات هیات‌های اجرایی جذب باید دقت و سرعت بالایی داشته باشند به این علت که الان میانگین ماندگاری پرونده‌ها در هیات‌های اجرایی دانشگاه‌ها در حدود یک سال است در حالی که میانگین ماندگاری این پرونده‌ها در مرکز جذب وزارت علوم در حدود پنجاه روز است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم افزود: دبیران هیئت‌های اجرایی جذب، بهتر است به محض دریافت انتشار فراخوان عمومی و پایان ثبت نام متقاضیان، نسبت به تشکیل جلسات هیئت‌های اجرایی اقدام کرده و در کمترین زمان نتایج به دست آمده را به مرکز جذب وزارت علوم ارسال نمایند.

وی اضافه کرد: اعضای هیات‌های اجرایی جذب بعد از اعلام فراخوان و ثبت نام متقاضیان باید برای هر کدرشته حداقل سه نفر از متقاضیان را برای طی کردن مراحل جذب انتخاب کنند و این سه نفر بر اساس شاخص‌های علمی ارائه داده شده انتخاب می‌شوند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی در آخر گفت: طرحی در حال تدوین داریم که در صورت تصویب هیات عالی جذب اعضای هیات علمی، به دو نفر از سه نفر انتخاب اولیه هیات اجرایی مجوز حق التدریسی بدهیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا