Skip to content
خدمات درمانی در تامین اجتماعی

خدمات درمانی در تامین اجتماعی

این مقاله در رابطه با خدمات درمانی در تامین اجتماعی است.سلامتی یکی از مهمترین نیازهای انسان است و سلامت هر فرد و هر جامعه ای با ارائه خدمات مناسب با توجه به نیازهای مردم امکان‌پذیر است.با توجه به اصل ۲۹ قانون اساسی کشور برخورداری از تامین اجتماعی حقی عمومی است.تامین خدمات درمانی از مهمترین حقوق هر شخص در اجتماع است و حق طبیعی هر عضو جامعه است که برای درمان خود و خانواده اش تلاش کند و تحت پوشش نظام تامین اجتماعی کشور قرار گیرد.

به موجب ماده ۱ تامین اجتماعی مقرر شده است که اجرا و گسترش انواع بیمه های اجتماعی متناسب با وظایف تامین اجتماعی تشکیل شود.

خدمات و تعهدات تامین اجتماعی

موارد زیر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد:

علاوه بر این موارد کمک‌های ازدواج و عائله‌مندی جز موارد تحت پوشش پوشش تامین اجتماعی است.

یکی از وظایف دولت تامین اجتماعی است و همه اقشار جامعه برای دریافت تامین اجتماعی از حقوق مساوی برخوردار هستند. در طول تاریخ براورده شدن این نیاز دچار تغییرات زیادی شده است و هر زمانی نگاه متفاوتی به ان داشتند. انجام خدمات درمانی در حال حاضر یکی از اصلی ترین وظایف تامین اجتماعی است.

درصدد هستیم تا به نظام خدمات درمانی کشور بپردازیم و اصول واقف بر نظام خدمات درمانی و ای مسئله که آیا این اصول به صورت کامل برقرار شده و رعایت می‌شود بررسی می‌شود.

نحوه انجام تعهدات


روش های درمانی در سازمان تامین اجتماعی به دو صورت است:

  • روش مستقیم
  • روش غیرمستقیم

روش مستقیم با استفاده از خدمات و امکانات درمانی تحت مالکیت این سازمان است و روش درمان غیرمستقیم از طریق خرید خدمات پزشکان و بیمارستان های بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

در مواردی که بیمار به خارج از کشور اعزام شود هزینه درمانی مربوطه بر اساس مصوبه ارزی شورای عالی پزشکی توسط سازمان پرداخت می‌شود.

نویسنده:سید ناصرالدین بدیسار
سال انتشار:زمستان ۹۰

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا