دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران

رشته‌های نوین دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران پاسخگوی نیازهای راهبردی کشور خواهند بود

دکتر مجتبی امیری، رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران از پذیرش دانشجو در ۱۰ رشته تخصصی مقطع دکتری برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ خبر داد.

این رشته‌ها پس از تأیید نهایی دانشگاه، در دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۴ سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده‌اند.

رشته‌های تخصصی مورد پذیرش شامل موارد زیر است:

حکمرانی آب حکمرانی آموزش حکمرانی سلامت حکمرانی اقتصادی حکمرانی کشاورزی و منابع طبیعی حکمرانی محیط زیست حکمرانی علم، فناوری و نوآوری حکمرانی انرژی حکمرانی جمعیت و خانواده

آینده‌ پژوهی

استقبال چشمگیر نخبگان از رشته‌های حکمرانی رئیس دانشکده حکمرانی با اشاره به جذابیت روزافزون این حوزه اظهار داشت:

«در سال گذشته ۳۰ نفر در مقطع دکتری این دانشکده پذیرفته شدند که ۱۱ نفر از آنان دارای رتبه‌های تک‌رقمی در آزمون دکتری بودند.

این آمار نشان‌دهنده توجه ویژه جامعه علمی کشور به حوزه حکمرانی است.»

ضرورت تربیت نیروی متخصص برای چالش‌های ملی

دکتر امیری با تأکید بر اهمیت این رشته‌ها تصریح کرد:

«کشور ما با چالش‌های بزرگی در حوزه‌های آب، انرژی، محیط زیست، آموزش، سلامت، اقتصاد، خانواده و نوآوری مواجه است که حل آنها نیازمند مدیران و سیاست‌گذاران توانمند در حوزه حکمرانی است.»

ویژگی‌های منحصر به فرد برنامه‌های آموزشی

رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران به چند ویژگی کلیدی این برنامه‌ها اشاره کرد:

رویکرد میان‌رشته‌ای و جامع‌نگر

تمرکز بر حل مسائل پیچیده و بهم‌پیوسته کشور

تربیت خط‌ مشی‌گذاران با توانایی ارائه راهکارهای تلفیقی

تأکید بر نوآوری در حکمرانی

حکمرانی نو؛ ضرورتی راهبردی برای ایران دکتر امیری در پایان خاطرنشان کرد:

«حرکت به سوی حکمرانی نو که تلفیقی از دانش‌ها و مهارت‌های گوناگون است، نه یک انتخاب که ضرورتی راهبردی برای آینده ایران محسوب می‌شود.

دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران با این برنامه‌های آموزشی، گام مهمی در تربیت نسل جدید مدیران و سیاست‌گذاران کشور برداشته است.»

این برنامه‌های آموزشی با هدف پاسخگویی به نیازهای تخصصی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای سیاست‌گذار کشور طراحی شده‌اند و انتظار می‌رود فارغ‌التحصیلان آن بتوانند نقش مؤثری در ارتقای نظام حکمرانی کشور ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده‌اند

درج دیدگاه