Skip to content
دبیر شورای آموزش پزشکی

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی از طرف معاونت آموزشی وزارت بهداشت منصوب شد

دبیر شورای آموزش پزشکی از طرف دکتر ابوالفضل باقری فرد منصوب شد. طی حکمی معاون آموزشی وزارت بهداشت دکتر بابک ثابت دیوشلی را به عنواندبیر شورای آموزش پزشکی عمومی منصوب کرده است. در متن این حکم آمده است:

دبیر شورای آموزش پزشکی

از مهمترین وظایف معاونت آموزشی می‌توان به تحول و نوسازی نظام آموزشی و علمی کشور اشاره کرد. برنامه نواوری در آموزش علوم پزشکی با همکاری تمامی دست اندرکاران اجرایی شده است و باعث دستاوردهای چشمگیری شده است. تغییرات در نظام آموزش پزشکی عمومی یکی از حوزه‌های زیربنایی نظام سلامت کشور است و موضوعی است که در برنامه تعالی، عدالت و بهره‌وری آموزش علوم پزشکی مدنظر قرار گرفته است. از مهمترین ابعاد تحول در این برنامه بازنگری شده پزشکی عمومی توجه عمیق به آموزش جامعه نگر و پاسخگو و مواجه سریع با عرصه ارائه خدمات است که به تاکید وزیرت محترام بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی نیز رسیده است. بدون شک استمرار این مسیر و پیگیری جدی برای پیشبرد اهداف تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی یکی از برنامه‌های مهمی است که در سال‌های آتی در نظام سلامت کشور مورد توجه قرار خواهد گرفت.

با توجه به تعهدی که شما دارید و تجربه‌های ارزشمندی که در این مسیر کسب کرده‌اید، به عنوان دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی منصوب می‌شوید و با همکاری تمامی اساتید، صاحبنظران و دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی و همچنین با هماهنگی با حوزه معاونت آموزشی وزارت تابع در جهت براورده شدن اهداف تلاش کنید:

تلاش در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق بازنگری در برنامه درسی و آموزش‌های رایج دانشکده‌های پزشکی در مقطع دکترای حرفه‌ای در جهت تربیت پزشکان جامعه نگر و پاسخگو به نیازهای جامعه
کوشش مستمر در جلب همکاریهای بین بخشی در وزارت متبوع به منظور تأمین هدف فوق
تحلیل و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز این بخش با همکاری واحدهای ذیربط و برنامه‌ریزی برای تأمین نیاز کشور بخصوص در مناطق کمتر برخوردار
ارتقای کیفی آزمون‌ها، بروزرسانی و کارآمدسازی استانداردهای اعتباربخشی برنامه‌ای و مؤسسه‌ای دانشکده‌های پزشکی
کاهش تصدی گری و واگذاری امور ستاد به دانشگاه‌ها و واحدهای ذیربط تا حد ممکن
توسعه همکاریهای بین‌المللی از طریق بسترسازی برای جذب فراگیر از کشورهای خارجی، طراحی کوریکولوم‌های مشترک، شناساندن مدارک دانش آموختگان ایرانی در سایر کشورها.
پایش دقیق و مستمر دانشکده‌های پزشکی مسئول تربیت پزشکان عمومی و ارزیابی میدانی آن‌ها براساس استانداردهای تعیین شده

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا