Skip to content
دستگاه برجسته نگار هوشمند

دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه ویژه دانشجویان روشندل

مدیر کل امور دانشجویان دانشگاه تهران گفت: ۱۵ دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه ویژه دانشجویان روشندل در این دانشگاه توزیع شد.

مدیر کل امور دانشجویان دانشگاه تهران اضافه کرد: اعتبار خرید این دستگاه‌ها که توسط دانشجویان روشندل و کم‌بینا مورد استفاده قرار می‌گیرند و کمک شایانی برای این دسته از دانشجویان محسوب می‌شوند، در پاییز سال ۱۳۹۸ توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تأمین شده و اداره کل امور دانشجویی نیز عملیات خرید آن‌ها را انجام داده‌است.

محمد طاهری، درمورد نحوه توزیع این دستگاه‌ها توضیح داد: توزیع دستگاه‌های برجسته نگار هوشمند همراه با توجه به نسبت آمار دانشجویان واجد شرایط، در آن دسته از دانشکده‌ها و پردیس‌هایی که دارای بیشترین تعداد دانشجوی نابینا و کم‌بینای مشغول به تحصیل هستند انجام شده است.

دستگاه برجسته نگار هوشمند

وی در ادامه در مورد این دستگاه ها توضیح داد: دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه یا نوتیکر یک تبلت هوشمند مخصوص نابینایان و کم‌بینان است که ورود اطلاعات در آن از طریق یک صفحه کلید بریل صورت می‌پذیرد و خروجی آن نیز به صوت زبان فارسی و خط بریل است و برای نابینایان و کم‌بینایان در پیشبرد اهداف شخصی و اهداف آموزشی آن‌ها کاربرد بسیاری دارد.

وی افزود: با توجه به قیمت به نسبت بالای دستگاه‌ برجسته‌نگار هوشمند همراه، این دستگاه‌ها برای استفاده دانشجویان نابینا و کم‌بینا به شکل امانت در اختیار امور دانشجویی دانشکده‌ها و ‏پردیس‌ها گذاشته شده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا