Skip to content
دکتر ظریف

دکتر ظریف به دانشگاه تهران می‌رود

دکتر سعیدرضا عاملی رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران درباره انتقال وزیر امور خارجه به دانشگاه تهران اعلام کرد: دکتر ظریف پس از اتمام ماموریت در وزارت خارجه، از دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه به این دانشکده منتقل خواهد شد.

موافقت کمیته جذب دانشگاه تهران با انتقال دکتر ظریف

وی ادامه داد: کمیته جذب دانشگاه تهران نیز با انتقال دکتر ظریف موافقت کرده است ولی هنوز این انتقال صورت نگرفته و قطعی نشده ولی در فرایند انجام است.

رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران افزود: وقتی کمیته جذب دانشگاه تهران وی را تصویب می‌کند، یعنی این انتقال صورت گرفته است ولی در حال حاضر وی وزیر بوده و تابع ماده ۷۵ است.

وی ادامه داد: مسئولان درجه یک کشور، وزرا و معاونان تابع ماده ۷۵ هستند که براساس این ماده اعضای هیئت علمی که این پست ها را می پذیرند هیچ وظیفه آموزشی ندارند،  لذا بعد از اینکه از کار خود فارغ شوند در دانشکده مطالعات جهان کار خود را آغاز خواهد کرد.

دکتر ظریف

دکتر محمدجواد ظریف متولد ۱۷ دی ۱۳۳۸ در تهران است. وی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل خود را از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو دریافت کرده است. وی در فاصله سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۱ معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه بود. از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ سفیر ایران در سازمان ملل متحد و از سال ۱۳۹۲ به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کابینه یازدهم و دوازدهم ایفای نقش می‌کند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا