Skip to content

سهمیه جانبازان و رزمندگان از کنکور

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سهمیه جانبازان و رزمندگان از کنکور بدین ترتیب است که جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان با سابقه حضور ۶ ماهه در جبهه می‌توانند از سهمیه پنج درصدی برای کنکور سال ۱۳۹۷ استفاده کنند.

غلامرضا شرفی با تاکید بر لزوم انجام کار کارشناسی برای اختصاص سهمیه پنج درصدی در کنکور سال ۱۳۹۷ گفت: تعداد بسیار زیادی از رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس به دلیل گستردگی جنگ و تهدیداتی که نیروهای مومن فداکار و خط مقدم را درگیر خود کرده بود، درصد جانبازی شان زیر ۲۵ درصد است. 

شرایط سهمیه جانبازان و رزمندگان

شرایط سهمیه جانبازان و رزمندگان در کنکورسهمیه کنکورنماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث پنج درصد سهمیه اختصاص یافته در کنکور ۱۳۹۷ به جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان با سابقه حضور ۶ ماهه در جبهه باید در برخی از حوزه ها خصوصا در زمینه تحصیلات عالی، کار کارشناسی انجام گیرد تا به فرض مثال در حوزه امرار معاش، برای آنها شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در قدم‌های بعدی فرصت‌های بیشتری برای ارائه استدلال های بهتر در این باره فراهم شود، گفت: متاسفانه نظام آماری کشور هنوز به طور سنتی اداره می‌شود و به رغم افزایش سه برابری جمعیت نسبت به قبل و به تناسب آن تعریف توسعه سه برابری و سریع شدن آهنگ رشد جمعیت، اما در این رابطه تابحال یک نظام متناسب و رو به رشدی را نداشته‌ایم.

شرفی گفت: متاسفانه بخشی از این ساختار که از رژیم گذشته باقی مانده،  نهادها و دستگاههای ودولتی ما را به آن مبتلا کرده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا