Skip to content
بنیاد ملی نخبگان

شرایط بنیاد ملی نخبگان برای شرکت‌کنندگان در طرح شهید احمدی روشن

بنیاد ملی نخبگان تسهیلاتی را برای شرکت‌کنندگان در طرح شهید احمدی روشن در نظر گرفته است. متقاضیان برای وارد شدن به این طرح لازم است که در هسته‌های این طرح عضویت داشته باشند و دانشجویان و دانش آموختگانی که بیش از دو سال از تحصیل آن‌ها نگذشته است می‌توانند درخواست عضویت خود را ارائه دهند.

بنیاد ملی نخبگان

این صحبت‌هایی بود که دکتر سیدمحمد صادق موجد معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان برای ورود به طرح شهید احمدی روشن مطرح کرده است. وی گفت: اعضای هر هسته علاوه بر دریافت حق الزحمه، از تسهیلات دیگری شامل خرید تجهیزات مصرفی تا سقف ۵۰ میلیون تومان، اعطای کمک هزینه بهره مندی از شبکه ملی آزمایشگاهی نیز برخوردار خواهند شد.

وی در رابطه با تفاوت این طرح با امریه و پروژه جایگزین خدمت گفت: طرح امریه فقط مخصوص دانشجویان مرد است که موظف به گذراندن دوره امریه هستند اما این طرح شامل تمامی دانشجویان و دانش آموختگان می‌شود.

موحد در رابطه با افراد واجد شرایط برای این طرح گفت: دانشجویان برگزیده طرح شهید وزوایی، دانشجویان با سوابق تحصیلی کارشناسی با معدل ۱۷، ارشد ۱۷٫ ۵ و دکتری ۱۸ و همینطور افرادی که جز ۱۰% برتر هم رشته و هم ورودی خود باشند و برگزیدگان طرح شهید بابایی و رتبه‌های اول تا سوم این طرح می‌توانند در طرح شهید احمدی روشن شرکت کنند.

وی گفت: همینطور در بخش عضویت، گزینه‌ای به نام «سایر» وجود دارد که بر اساس آن دانشجویی که هیچ یک از این شرایط را ندارد می‌تواند با انتخاب آن در این طرح شرکت کند.

موحد در مورد ماموریت هر هسته گفت: ماموریت هر هسته شناسایی راهکارهایی برای مسائل کشور است که با مراجعه به دستگاه‌ها و شرکت‌ها می‌توانند به آن دست پیدا کنند بعد از پیدا کردن نیازها و ارزیابی و بررسی آن‌ها، در اختیار رهبران هر هسته قرار خواهد گرفت.

وی گفت: ما انتظار داریم اعضای هر هسته حدود ۱۵ تا ۲۰ ساعت خود را در هفته روی این طرح گذاشته با سار اعضا همکاری کند. موحد در مورد حق الزحمه‌ای که به صورت ماهانه به دانشجویان پرداخت می‌شود گفت: دانشجویان کارشناسی مجرد دو میلیون تومان، متاهیلین دومیلیون و پانصد هزار تومان، دانشجویان مجرد ارشد دو میلیون و پانصد هزار تومان و متاهلین ارشد سه ملیون و دویست هزار تومان و دانشجوی دکتری مجرد سه ملیون و دویست هزار تومان و دکتری متاهل چهار میلیون و سیصد هزار تومان در نظر گرفته شده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا