Skip to content

محدود شدن ظرفیت پذیرش دکتری در دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم از محدود شدن ظرفیت پذیرش دکتری در دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور خبر داد.

معاون آموزشی وزیر علوم از بررسی رشته‌های دکتری دانشگاه آزاد در جلسه‌ای با مسئولان مربوطه این دانشگاه خبر داد و گفت: در این جلسه تمام رشته‌های دکتری دانشگاه آزاد بررسی شد و ظرفیت پذیرش در مقطع دکتری این دانشگاه محدود شد.

شریعتی نیاسر ادامه داد: بررسی رشته‌های دانشگاه آزاد کاملاً با توافق، همفکری و همراهی مسئولان مربوطه دانشگاه آزاد صورت گرفت.

وزارت علوم هیچ گونه تفکیکی بین دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها قائل نیستدانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: شرایط امروز به گونه‌‍‌ای است که وزارت علوم هیچ گونه تفکیکی بین دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها قائل نیست و همه یکپارچه و در یک نظام بررسی شده و به درخواست‌های آنان رسیدگی می‌شود.

دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور

وی در ادامه گفت: از امسال به بعد دیگر نه تنها دانشگاه آزاد بلکه هیچ دانشگاه دیگری، با فشار قرار نیست ورود پیدا کند، امیدواریم همه مسئولان در ارکان مختلف نظام ما را همراهی کنند که بتوانیم کنترل کمیت را همراه با ارتقاء کیفیت به همراه داشته باشیم.

کاهش ظرفیت های دکتری دانشگاه پیام نور

معاون آموزشی وزارت علوم درباره محدود شدن ظرفیت‌های دکتری در سال ۱۳۹۷ گفت: ظرفیت های دکتری دانشگاه پیام نور از سال قبل کاهش یافته بود امسال هم در مجموع ظرفیت دوره دکتری کاهش یافته است و امیدواریم کمتر نیز بشود، اگر دوره‌های دکتری هدفمند شود به طور طبیعی ظرفیت‌ها کاهش می‌یابد نه اینکه ما بخواهیم ظرفیت‌ها را کم کنیم.

وی در پایان افزود: ما باید تلاش کنیم آموزش در مقطع دکتری هدفمند شده و در راستای آن ظرفیت‌ها نیز معنی دارتر می‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا