Skip to content
فعالیت‌های فناورانه دانشگاه علوم پزشکی ارزیابی شد

فعالیت‌های فناورانه دانشگاه علوم پزشکی ارزیابی شد

ارزیابی فعالیت‌های فناورانه ۷۳ دانشگاه علوم پزشکی برای اولین بار امسال در حضور معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، انجام شد. دکتر یونس پناهی گفت: در ارزیابی میدانی انجام شده دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی برای تیپ یک در رده اول و دوم و بعد از آن با اختلاف زیاد، دانشگاه‌های شیراز، تبریز، مشهد، اصفهان، ایران، کرمان، اهواز و مازندران به ترتیب بالاترین امتیازات را کسب کردند.

ارزیابی فعالیت‌های فناورانه

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تیپ دو بالاترین امتیاز را به‌دست آورد و بعد از آن با اختلاف زیاد دانشگاه‌های گیلان و همدان در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در تیپ سه نیز دانشگاه شاهرود، بم و خراسان شمالی بالاترین امتیازات فناوری را کسب کردند. سه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، ارتش و جهاددانشگاهی بیشترین امتیاز کل در فعالیت‌های فناوری دانشگاه‌های با ماموریت خاص را کسب کردند.

وی در رابطه با ارزیابی سطح فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: این ارزیابی در مرحله اول براساس اظهارات خود دانشگاه‌ها و بارگذاری مستندات در سامانه HTDO انجام می‌شود و در مرحله بعدی تیم ارزیاب به انجا رفته و مستندات بارگزاری شده را راستی آزمایی می‌کند.

طبق اظهارات وی این بازدیدهای میدانی باعث می‌شود نتایج ارزیابی‌ها باعث می‌شود که تجربیات و نظرات تخصصی فعالان حوزه فناوری به تبادل گذاشته شود و در نتیجه این ارزیابی‌ها و بازبینی‌ها واقعی‌تر باشد.

پناهی در آخر گفت در سال‌های آینده علاوه بر ارتقای کیفیت بازدیدهای میدانی، روند این بازدیدها در دانشگاه‌های متنخب کشور ادامه دار خواهد بود و بودجه‌های حمایتی از مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری سلامت و توزیع آن‌ها بر اساس نتایج ارزیابی‌ها خواهد بود برای دانشگاه‌های برتر در تیپ‌های مختلف دانشگاهی امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا