Skip to content
برگزاری آزمون دستیاری پنجاهم در اردیبهشت‌ماه 1402

برگزاری آزمون دستیاری پنجاهم در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲

برگزاری آزمون دستیاری در اردیبهشت ۱۴۰۲ خواهد بود. دکتر سیدامیرپاشا طبائیان مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت در رابطه با برگزاری آزمون دستیاری پنجاهم توضیحاتی داد. وی گفت: در سال‌های قبل تاریخ ثابتی برای این آزمون اعلام نمی‌شد اما بر اساس مصوبه نشست شورای تخصصی، مقرر شده است که آزمون دستیاری در اردیبهشت‌ماه هر سال برگزار شود و این آزمون در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

برگزاری آزمون دستیاری

وی گفت دانشجویان انصرافی نمی‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند، البته ممکن است در نشست شورای تخصصی به عنوان یک پشنهاد این بحث مطرح و رسیدگی شود.

مشاور معاون آموزشی وزارت علوم افزود: افرادی که سرباز هستند و یا برگ سبز نظام وظیفه را دارند می‌توانند در آزمون پنجاهم شرکت کنند. پزشک سربازها به شرط اتمام سربازی و طرح تعهدات تا شهریورماه، می‌توانند در این آزمون حضور داشته باشند.

دکتر طبائیان اضافه کرد: معیار بومی گزینی آزمون دستیاری ۴۹ طبق نتایج آزمون برگزار شده است و آزمون جداگانه‌ای گرفته نمی‌شود، بر اساس این طرح اگر رشته‌ای بعد از تکمیل ظرفیت خالی بود، بر اساس طرح بومی گزینی اقدام می‌شود.

وی گفت: منابع آزمون دستیار در سایت دبیرخانه شورای آموزش تخصصی و سازمان سنجش بارگذاری شده است و اگر تغییری اتفاق بیافتد در اوایل سال مشخص خواهد شد. وی ادامه داد: افراد فارغ التحصیلی که فاقد بورد تخصصی هستند ولی گواهینامه دارند می‌تواند در این آزمون در رشته‌های جراحی توراکس، قلب و اطفال شرکت کنند.

وی عنوان کرد: ضرایب دروس در این آزمون همانند سال گذشته است و دفترچه آزمون به شرکت‌کنندگان برگشت داده می‌شود. در آزمون دستیاری ۴۹ حدود ۴۰۰۰ نفر در مرحله اول پذیرش شدند که این مورد بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: در رشته داخلی صندلی خالی وجود نداشته و حتی افزایش ظرفیت هم داشتیم. در رشته‌های اطفال، بیهوشی و طب اورژانس نسبت به سال قبل صندلی‌های خالی کاهش یافته است.

دکتر طباییان در آخر گفت: از آخرین اقدامات انجام شده در طرح ارتقا پذیرش دستیاری می‌توان به انتخاب صد رشته محل در آزمون دستیاری و اصلاًح نظام پرداخت به پزشکان و برداشت سقف کارکرد اشاره کرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا