Skip to content

مجوز وزارت علوم برای پذیرش دانشجوی خارجی به دانشگاه‌ها

براساس مجوز وزارت علوم دانشگاه‌های سطح یک، دو و سطح سه مراکز استانها می‌توانند در تمام رشته‌های دایر دوره دکتری خود دانشجوی خارجی و یا دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج پذیرش نمایند.

مجوز وزارت علوم برای پذیرش دانشجوی خارجی

با توجه به اجرای سیاست‌های ساماندهی و حمایت از پذیرش دانشجویان خارجی و بین‌الملل در دانشگاه‌های داخل کشور، بخشنامه مربوط به پذیرش دانشجوی بین‌الملل و پژوهش محور پس از تصویب در شورای گسترش و برنامه‌ریزی، توسط معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شد.

مجوز وزارت علوم برای پذیرش دانشجوی خارجی به دانشگاههای مرکز استان در دوره دکتری

بر همین اساس مصوبه شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی درباره پذیرش دانشجوی بین‌الملل و پژوهش محور، دانشگاه‌های سطح یک و دو و دانشگاه‌های سطح سه مراکز استان‌ها می‌توانند در تمام رشته‌های موجود خود در دوره دکتری نسبت به پذیرش دانشجوی خارجی و یا دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج که برابر ضوابط برای ادامه تحصیل به داخل کشور منتقل می‌شوند، از طریق بررسی سوابق تحصیلی به صورت پژوهش محور و مازاد بر ظرفیت روزانه اقدام نمایند.

سایر مراکز از جمله دولتی یا غیردولتی«واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز سطح یک غیرانتفاعی» نیز در صورت احراز شرایط مصوب شورای گسترش مشمول این بند می‌شوند.

به منظور افزایش پذیرش دانشجویان غیرایرانی، پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه‌ها در مناطق آزاد می‌توانند معادل ظرفیت روزانه رشته‌های موجود خود در دوره دکتری، نسبت به پذیرش دانشجو در همان رشته‌ها به زبان فارسی اقدام نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا