Skip to content
میهمان‌درسی در دانشگاه آزاد اسلامی

میهمان‌درسی در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی: دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند از امتیاز میهمان‌درسی در نزدیک ترین واحد محل سکونت خود بهره‌مند شوند.

طرح نوین فاصله‌گذاری هوشمند

دکتر محمدمهدی طهرانچی در دیدار با معاونان و مدیران کل معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی این دانشگاه با اعلام این مطلب گفت: تعداد واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور به بیش از ۴۰۰ می‌رسد. این ظرفیت عالی می‌تواند در وضعیت کنونی به‌وجود آمده به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، نقش مهمی در کمک به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند داشته باشد.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: یکی از این اقداماتی که دانشگاه آزاد می‌تواند مبدع و مجری آن باشد، حضور دانشجویان دکتری در کلاس‌های آموزشی و حاضرشدن دانشجویان دیگر مقاطع در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و همچنین برگزاری جلسات دفاع پایان‌نامه و رساله دانشجویان در قالب طرح نوین فاصله‌گذاری هوشمند است.

میهمان‌درسی

وی در ادامه گفت: در همین راستا، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این امکان را دارند که در نزدیک‌ترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی به محل زندگی خود، از امتیاز «میهمان‌درسی» استفاده نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: دانشجویان این دانشگاه می‌توانند به نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی به محل زندگی خود مراجعه و دروس نظری و یا واحدهای عملی و آزمایشگاه خود را در آن‌جا اخذ کرده و بگذرانند. گزارش فعالیت آموزشی دانشجو نیز بعد از حضور وی در واحد آموزشی که به عنوان میهمان‌درسی در آن‌جا حضور دارد، به واحد اصلی و مبدا ارسال خواهدشد.

دکتر محمدمهدی طهرانچی درمورد نحوه برگزاری جلسات دفاع از پایان‌نامه و رساله نیز گفت: دانشجویان با حضور معاون آموزشی و مدیر گروه نزدیک ترین واحد دانشگاهی به عنوان ناظر و با استفاده از ویدئو کنفرانس، امکان دفاع خواهند داشت.

همکاری با سایر دانشگاه‌ها

وی ضمن اشاره به آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی جهت ارائه خدمات به دانشجویان دولتی و غیرانتفاعی گفت: بنده آمادگی دانشگاه در جهت ارائه خدمات میهمان‌درسی به سایر دانشجویان دولتی و غیرانتفاعی از طریق امضای تفاهم‌نامه را به وزارت علوم نیز اعلام کرده‌ام.

هدف و زمان اجرای طرح

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان هدف از این اقدام و طرح میهمان‌درسی را نیز به‌شرح زیر اعلام کرد:

  • اجرای فاصله گذاری هوشمند
  • حفظ سلامت دانشجویان
  • پیش‌برد مقاصد آموزشی
  • جلوگیری و کاهش سفرهای بین شهری

مطابق با بیان عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، زمان اجرای این طرح از ابتدای اردیبهشت به‌شکل مرحله به مرحله و با عنایت به تصمیمات و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرایی خواهد شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا