Skip to content
طرح ساماندهی آموزش عالی

نهایی شدن طرح ساماندهی آموزش عالی

وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری از نهایی شدن طرح ساماندهی آموزش عالی کشور و همچنین ابلاغ آن از اوایل سال ۱۳۹۹ خبر داد.

طرح ساماندهی آموزش عالی

 وزیر علوم در مراسم رونمایی از ۴۲ پروژه عمرانی، ورزشی، رفاهی و نیروگاه خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام کرد: بر اساس این طرح، شبکه‌ای از آموزش عالی در هر استان تعریف شده و یکایک واحدهای دانشگاهی در آنجا دارای جایگاهی خاص هستند.

وی ادامه داد: واحدهای کوچک طبق این طرح بایستی ماموریت خاص خود را تعریف کنند.

منصور غلامی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اساسی طرح ساماندهی آموزش عالی، مانع شدن از هدر‌رفت توانایی ها و سرمایه انسانی و همچنین هدایت این نیروی موثر در راستای تاثیرگذاری هرچه بیشتر ماموریت‌های خاص هر یک از این مراکز است. مطابق این طرح دانشجویان با کیفیت بیشتری تحت آموزش قرار می‌گیرند.

دانشگاه‌های مهارتی

غلامی با دسته بندی دانشگاه‌های مهارتی به دو دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی وظیفه تربیت نیروی انسانی در کنار بخش صنعتی را متقبل شده و به شکل قابل قبولی به این وظیفه ادامه می‌دهد.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز به تربیت نیروی ماهر، همت گمارده است و در این راه به‌روز رسانی تجهیزات و هماهنگی آموزش‌ها با نیازهای روز جامعه و پیشرفت فناوری‌ها در بخش تولید می‌تواند مثمرثمر باشد.

منصور غلامی تاکید کرد: دانشگاه‌های مهارتی موجب آموزش نیروهای انسانی آموزش دیده شده و زمینه‌ساز اشتغال دانش‌محور می‌شوند و همین موضوع سبب استقبال بیشتر از این نوع دانشگاه‌ها خواهد شد.

در این مراسم که در حاشیه اجلاس سراسری روسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، از ۴۲ طرح‌ عمرانی، ورزشی، رفاهی و نیروگاه خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور معاون اول رییس جمهور به شکل همزمان در ۴ استان بهره‌برداری شد.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا