Skip to content

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه‌های فرانسوی

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با چند مرکز علمی، دانشگاهی و بیمارستانی فرانسه تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری

دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همراه معاونان آموزشی، بین‌الملل و تحقیقات و فناوری دانشگاه پس از عزیمت به فرانسه و بازدید از مراکز علمی، دانشگاهی و بیمارستانی در پاریس، تفاهمنامه‌های همکاری با این مراکز امضا کرد.

همکاری با دانشگاه رنه دکارت، انستیتو کوشن و آسیستانس پوبلیکدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دانشگاه رنه دکارت پاریس در زمینه انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، برنامه‌های آموزشی مشترک، جابجایی اعضای هیأت علمی و جابجایی دانشجو تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

پروژه دیپلم مشترک اورژانس بین دو دانشگاه رنه دکارت و علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله مواردی بود که در این دیدار مطرح شد و دو طرف ضمن معرفی کوریکولوم‌های آموزشی رشته تخصصی اورژانس نسبت به برگزاری دوره مشترک ایران و فرانسه جهت تربیت نیروهای متخصص رشته اورژانس به توافق اولیه رسیدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هیات همراه در ادامه سفر خود از انستیتو کوشن پاریس نیز بازدید کردند. در این جلسه در خصوص جابجایی دانشجویان PhD، محققین بالینی و اساتید توافقات اولیه صورت گرفت.

انستیتو کوشن در فضایی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع احداث و ۶۵۰ محقق در قالب ۳۸ تیم تحقیقاتی در آن فعالیت می‌کنند. این مرکز یکی از توانمندترین مراکز تحقیقاتی فرانسه در علوم پزشکی بوده و در زمینه‌های سرطان، ایدز و اندوکرینولوژی، ایمونولوژی و پروتئومیکس از مراکز معتبر اروپایی است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از گروه بیمارستانی آسیستانس پوبلیک نیز دیدار کردند و در مورد مسائل مربوط به مدیریت بیمارستانی و فعالیت پزشکان و اساتید بالینی، تخت‌های بیمارستانی، تعداد پرستاران و کادر درمانی تبادل اطلاعات کردند. همچنین توافق شد دوره‌های مدیریت بیمارستانی توسط آسیستانس پوبلیک در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شود.

ابوالقاسم دلفی سفیر ایران در فرانسه نیز ضمن تشکر از رئیس دانشگاه و هیأت همراه، آمادگی خود را جهت پیشبرد اهداف مورد نظر اعلام کرد و بر نقش اثرگذار ارتباطات علمی و دانشگاهی ایران و فرانسه تأکید کرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا