Skip to content
وام شهریه دانشجویان

وام شهریه دانشجویان غیر انتفاعی

دبیرکل اتحادیه مراکز غیر انتفاعی گفت: دانشجویان این دانشگاه‌ها تنها وام شهریه دریافت می‌کنند و مبلغ وام شهریه دانشجویان ۷۵۰ هزار تومان است که البته ممکن است تغییر کند.

وام شهریه دانشجویان

علی آهون‌منش فرآیند پرداخت وام شهریه به دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی را به شرح زیر اعلام کرد:

  • دانشگاه اسامی متقاضیان وام را به صندوق رفاه دانشجویان اعلام می‌کند.
  • سهمیه‌های اعطایی از سوی سازمان امور دانشجویان این صندوق به دانشگاه اعلام می‌شود.
  • بر اساس مقداری که دولت جهت پرداخت وام اختصاص داده، این مبلغ میان دانشجویان سراسر کشور که متقاضی دریافت وام هستند، تقسیم و پرداخت می‌شود.
  • در این بین سهم وام دانشجویان مراکز غیرانتفاعی نیز معلوم می‌شود.

وی در ادامه گفت: میزان مصوب وام قابل پرداخت به دانشجویان متقاضی در مراکز غیرانتفاعی مبلغ ۷۵۰ هزار تومان در طول ترم است اما در صورتیکه تعداد متقاضیان وام از اعتبار تخصیص یافته بیشتر باشد، صندوق رفاه دانشجویان مجوز تخصیص وام به‌صورتی که دانشجویان بیشتری از این وام بهره‌مند شوند را به این مراکز داده است.

آهون‌منش اضافه کرد: مراکز غیر انتفاعی به هیچ عنوان اجازه هزینه کردن اعتباری را که صندوق رفاه جهت اعطای وام دراختیار آنها قرار داده است در موارد غیر ندارند.

وی در ادامه گفت: از کل مبلغ وام تخصیص یافته صندوق رفاه به دانشجویان، ۴۸ درصد به دانشجویان دانشگاه آزاد و ۵۲ درصد نیز به دیگردانشگاه‌ها یعنی دانشگاه‌های دولتی، غیر انتفاعی و پیام نور و علمی کاربردی اختصاص پیدا می‌کند.

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی در پایان تاکید کرد: دانشجویان دیگر مراکز دولتی وام‌های گوناگونی از جمله مسکن، زیارت و … دریافت می‌کنند اما دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی از این امکانات بی‌بهره هستند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا