رفتن به محتوای اصلی
خوابگاه

خوابگاه

در این بخش اطلاعات ضروری خوابگاه‌‌های دانشجویی از جمله قوانین، پایگاه های اینترنتی خوابگاه‌‌های دانشگاه‌ها و اطلاعات ضروری منتشر شده است.

خوابگاه دانشجویی

خوابگاه دانشجویی

خوابگاه دانشجویی انتخاب اول دانشجویانی است که در شهری غیر از محل سکونت خانواده خود مشغول به تحصیل می‌شوند. اگرچه اقامتگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به عنوان گزینه دانشجویان جهت سکونت انتخاب گردند. در این بخش، به معرفی هر کدام پرداخته‌ایم.

اقامتگاه رسمی دانشگاه

خوابگاه‌های رسمی دانشگاه‌ها، مطمئن ترین و ارزان ترین اقامتگاه ها برای دانشجویان به حساب می آیند. البته ظرفیت اسکان خوابگاه بسیاری از دانشگاه‌ها صرفاًً به اندازه دانشجویان دوره روزانه آن‌هاست و به همین خاطر در دفترچه انتخاب رشته ذکر می‌شود که از پذیرش دانشجویان دوره دوم (شبانه) معذور هستند.

خوابگاه‌های خودگردان

این اقامتگاه ها، توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند اما از نظر کیفیت، مقررات و استاندارندها زیر نظر دانشگاه‌ها هستند. پس از اقامتگاه رسمی دانشگاه، این گزینه نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای دانشجویان باشد.

پانسیون‌های خصوصی

این اقامتگاه‌ها، به صورت کاملاًً مستقل از دانشگاه‌ها قرار دارند و پذیرای دانشجوی دانشگاه‌های مختلف هستند. پانسیون‌های خصوصی بعضاً علاوه بر دانشجویان پذیرای کارمندان و افراد غیر دانشجو نیز هستند.

پایگاه‌های اینترنتی دانشگاه‌ها

خوابگاه

قوانین اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی

قوانین خوابگاه ها

اگرچه قوانین مربوط به اقامتگاه‌های دانشجویی هر دانشگاهی متفاوت از دیگری است، اما قوانین عمومی حاکم بر تمامی آن‌ها وجود دارد که به برخی از مهمترین آن ها اشاره می‌کنیم.

مدت زمان اقامت

هر خوابگاه دانشجویی بنا بر ظرفیت خود و جمعیت دانشجویان متقاضی، مدت زمانی را برای اقامت دانشجویان در نظر می‌گیرد. این زمان، بین ۱ ترم تا ۸ ترم ممکن است در نوسان باشد.

ساعت ورود و خروج

بنابر قوانین دانشگاه و خوابگاه مورد نظر، ساعت ورود و خروج خوابگاه متغیر است. این ساعت معمولاً بین ۶ صبح تا ۲۱ در نظر گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا