Skip to content
پویش دانشجویی مقابله با کرونا

پویش دانشجویی مقابله با کرونا

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت: بیش از ۷ هزار دانشجو در پویش دانشجویی مقابله با کرونا شرکت کردند و این امر نشان‌ می‌دهد که تعطیلی دانشگاه‌ها باعث تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی نشده است.

پویش دانشجویی مقابله با کرونا

دکتر حسن زائری‌لطف ضمن اعلام مطلب فوق گفت: از کلیه دانشجویان فعال که به روش‌های متفاوت با کرونا مقابله می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در ادامه به اهمیت بالای اقدامات داوطلبانه و حضور دانشجویان بر بالین بیماران و یا فعالیت در جبهه اطلاع‌رسانی به مردم عزیز کشور اشاره کرده و گفت: دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور مشغول انجام این امر خطیر هستند.

دکتر زائری‌لطف درخصوص فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی توضیح داد: خوشبختانه شیوع ویروس کرونا و به‌تبع آن تعطیلی دانشگاه‌ها نتوانست مانع تعطیل شدن فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها شود و می‌بینیم که با راه‌افتادن پویش دانشجویی مقابله با کرونا، تعداد بیش از ۷ هزار نفر از دانشجویان در آن فعالیت موثر داشتند. البته ما در این پویش تنها نبودیم و مدیران و معاونان فرهنگی، معاونت بهداشتی و پرستاری، کارشناس‌ها و سایرین مساعدت و همکاری به‌سزایی داشتند که این امر به درستی اجرا شود.

جشنواره عکس دانشجویی

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور درخصوص جشنواره ملی دانشجویی «عکس موبایلی عهد جانانه» که مختص کادر بهداشتی، درمانی، اورژانس و دانشجویان بالینی تمام کشور برگزار می‌شود تصریح کرد: این جشنواره که عنوان آن برگرفته از شاعر گران‌قدر پارسی حافظ شیرازی است در چهار محور:

  • کرونا ویروس و مسؤولیت‌های حرفه‌ای کادر درمان
  • کرونا ویروس و حفظ روحیه، نشاط، تاب‌آوری و استقامت کادر درمانی
  • کرونا ویروس و بهبودیافتگان
  • کرونا ویروس و از خودگذشتگی‌های کادر درمانی

برگزار می‌شود و در آن عکس‌های موبایلی کادر بهداشتی و درمانی، اورژانس و دانشجویان بالینی مورد داوری قرار خواهند گرفت.

جشنواره‌های در حال برگزاری

زائری‌لطف خاططرنشان کرد: هم‌اکنون معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت جشنواره‌های مختلفی را در حال برگزاری دارد و درخواست ما از کادر سلامت و درمان و همچنین دانشجویان این است که در این جشنواره‌ها با حضور هرچه پررنگ‌تر شرکت کنند. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به :

  • مسابقه ملی-دانشجویی پوستر و اینفوگرافیک
  • جشنواره ملی دانشجویی «عکس موبایلی عهد جانانه»
  • جشنواره تجربه‌های برتر

اشاره کرد.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: شیوع این بیماری سبب شد تا ما بانک اطلاعاتی خوبی از دانشجویان داوطلب داشته باشیم و بتوانیم از آن در ایجاد زیرساخت‌های مناسب استفاده کرده و با استفاده از ظرفیت دانشجویی ، در مقابله با بحران‌ها عکس‌العمل خوبی داشته باشیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا