Skip to content

تاکید دانشگاه صدا و سیما روی علوم انسانی

به نقل از دانشگاه صدا و سیما، مدیران دانشگاه صدا و سیما با مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت الله علیرضا اعرافی، دیدار کردند.

تاکید دانشگاه صدا و سیما روی علوم انسانی

آیت الله اعرافی با اشاره به این نکته که پیام رسانی در دنیای امروز بسیار حساس است و نیازمند مهندسی دقیقی است، گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی توفیقات بسیار خوبی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به‌دست آمده است اما باید بمنظور بر طرف کردن نقاط ضعف دقت عمل را بیشتر کرد و راهکار ارائه کرد.

وی با اشاره به عدم ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: متاسفانه، گره نخوردن دانش با صنعت کشور و ضعف کیفی برخی پایان‌نامه‌ها نمونه‌ای از ضعف‌های موجود است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور به اهمیت علوم انسانی اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه صدا و سیما باید با تاکید بر روی علوم انسانی  و با کمک حوزه به استخراج علوم انسانی-اسلامی پرداخته و آن را در جامعه ملموس و قابل استفاده کند.

وی گفت: در جهان کنونی برای پیشرفت باید رشد علمی را هم چنان بالا نگه داشت و به سرعت و با قدرت پیش رفت و در این راه باید به مبانی اندیشه فلسفی، اخلاقی و فقهی اسلام نگاه ویژه‌ایی داشت.

آیت الله اعرافی گفت: در جهان معاصر به تربیت نظریه پرداز و مجتهد در حوزه مطالعات فلسفه رسانه و فقه رسانه نیاز داریم. دانشکده دین و رسانه قم، وابسته به دانشگاه صدا و سیما باید بیش از پیش در این زمینه به کمک حوزه علمیه بیاید و قاطعانه پیش برود.

وی افزود: همچنین در حوزه مطالعات راهبردی دانشگاه صدا و سیما با حوزه علمیه می‌تواند همکاری ویژه‌ای داشته باشد.

عضو هیات امناء دانشگاه صدا و سیما نیز افزود:  امروز  وظیفه خطیر انتشار علوم دینی را دانشگاه جامعه المصطفی در جهان معاصر بر عهده دارد. ما تنها دانشگاهی هستیم که در آن به دانشجویان پیرو هر یک از مذاهب اسلامی، بر اساس منابع همان مذهب آموزش می‌دهیم. این مهم، موجب شده است که در ایران اسلامی، بهترین تعامل و تقریب بین مذاهب وجود داشته باشد که در جهان اسلام بی‌نظیر است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا