Skip to content

برای رفع ۹۱۳ نیاز فناورانه دستگاه‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران دعوت می‌شود.

دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناورانه از ابلاغ ۹۱۳ نیاز فناورانه دستگاه‌ها و شرکت‌ها خبر داد.

رفع نیاز فناورانه دستگاه‌ها

وی گفت: این نیاز فناورانه شرکت‌ها و دستگاه‌ها در مدت نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی ( تستا) اعلام شده بود که با جمع آوری آنها به دانشگاه‌ها و شرکت ها ابلاغ شده است.

دکتر برومند گفت: نمایشگاه تستا در دی ماه سال جاری برگزار شد، این نمایشگاه از تاریخ ۳ تا ۶ دی ماه ۹۷ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور هفتاد سازمان و شرکت برپا شد تا در این مدت بتوانند با ارائه نیازمندی‌‌های فناورانه خود از ظرفیت شرکت‌ها و موسسات علمی کشور در حوزه تولید مواد، قطعات، تجهیزات و سیستم‌ها در راستای برطرف کردن نیازمندی‌های فناورانه خود بهرمند شوند.

دکتر برومند بیان کرد: در این نمایشگاه شرکت‌ها و سازمان‌ها نیاز‌های فناورانه خود را ارائه کردند.این تقاضاهای فناوری ارائه شده، در دبیرخانه نمایشگاه « تقاضای ساخت و تولید ایرانی » (تستا) جمع آوری شد.

برومند با بیان اینکه نیازمندی‌های فناورانه در دبیرخانه شورای علوم، تحقیات و فناوری جمع شدند، بیان کرد: به منظور برطرف کردن این نیازهای فناورانه ، نهصد نیازمندی ارائه شده و در نمایشگاه تستا به دانشگاه‌ها ابلاغ گردید و طبق گزارش‌های ارائه شده از این تعداد در حدود ۴ تا ۵ مورد منتهی به عقد قرارداد شده است.

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد با همکاری دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، نمایشگاه تستا برگزار گردید. شورای علوم، تحقیقات و فناوری در جریان اجرای پروژه‌های مشترک میان دستگاه‌ها، شرکت‌ها و دانشگاه‌ها نقش ایجاد ارتباط بین طرفین را دارند.

از تمامی فناوران کشور، اعم از مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان که توانایی برطرف نمودن نیاز‌های فناورانه ارائه شده را دارند، دعوت می‌شود. برای اعلام آمادگی خود در جهت رفع این نیازها با شماره درج شده ۸۸۶۷۵۶۵۰ داخلی ۱۱۷ و ۱۱۸، ۰۹۹۰۶۸۱۱۷۲۰تماس بگیرید و به دبیرخانه نمایشگاه تستا اعلام کنند و اینکه اقدامات لازم در راستای برقراری ارتباط بین آنها و تقاضا کننده فناوری انجام شود.

به گفته ایشان از لحاظ حوزه صنعت تقسیم بندی نیازهای فناورانه در نمایشگاه تستا به شرح زیر است:

ردیف حوزه صنعت تعداد نیازهای دریافت‌شده
۱ برق و انرژی ۲۸
۲ دفاعی ۷۰
۳ تجهیزات پزشکی ۵۸
۴ خودرو ۲
۵ ساختمان ۴
۶ سایر صنایع ۱۲۰
۷ شیمیایی ۵۶
۸ غذایی و آشامیدنی ۴۳
۹ فناوری اطلاعات ۵۶
۱۰ کشاورزی ۴
۱۱ معدنی و فلزی ۹۲
۱۲ نفت، گاز و پتروشیمی ۳۸۰
  مجموع ۹۱۳

یک نظر برای این نوشته موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا