Skip to content

ارائه بهترین راه کاهش اعتراضات داوطلبان تحصیلات تکمیلی

محمدباسط درازهی عضو کمیسیون آموزش مجلس از ارائه بهترین راه کاهش اعتراضات داوطلبان تحصیلات تکمیلی که افزایش ظرفیت رشته‌ها به ازای اعمال سهمیه است، خبر داد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اعتراض شرکت‌کنندگان آزمون ارشد سال ۱۳۹۷ به اعمال سهمیه‌ها، گفت: بهترین راه برای حل این مشکل افزایش ظرفیت رشته‌ها به ازای اعمال سهمیه است.اعتراضات داوطلبان تحصیلات تکمیلی

ارائه بهترین راه کاهش اعتراضات داوطلبان تحصیلات تکمیلی

وی افزود: بهترین راه برای حل این مشکل افزایش ظرفیت رشته‌ها به ازای اعمال سهمیه است چرا که از یک سو می‌توان از افرادی که سال‌ها برای دفاع از کشور تلاش کرده‌اند حمایت کرد و از سوی حقی از سایر داوطلبان ضایع نمی‌شود و داوطلبان براساس توانایی و مهارت خود می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند و به دانشگاه راه یابند.

درازهی در ادامه بیان کرد: با افزایش ظرفیت رشته‌ها به ازای اعمال سهمیه‌ها می‌توان عدالت آموزشی را نیز برقرار کرد. البته باید به این نکته نیز توجه شود در صورتی که نحوه ورود افراد به دانشگاه تغییر کند می‌توان تا حدود این مشکلات را برطرف کرد، چرا که بیشتر این اعتراضات در اثر برگزاری امتحان ورودی دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

درازهی اظهار کرد: اگرچه تغییر در نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها اقدامی است که به تلاش و صرف زمان و انرژی و برنامه‌ریزی نیاز دارد اما برای رفع مشکلات این چنینی بهترین راه است.

وی در پایان یادآوری کرد: در نظام آموزشی کشور باید مانند کشورهای موفق و توسعه یافته دنیا پذیرش دانشجو را براساس شاخص‌ها و معیارهایی مانند ریز نمرات پژوهش‌های ارائه شده در طول دوران تحصیل، فعالیت‌ها و .. انجام گیرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا