Skip to content
جبران کسری بودچه تغذیه علوم پزشکی

جبران کسری بودجه تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی

سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی صحبت‌های خود به جبران کسری بودجه تغذیه از طریق برنامه‌ی هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: از لحاظ اقتصادی، در شرایط دشواری به سر می‌بریم و همه‌ افراد حاضر می‌بایست تمام تلاش خود را جهت مدیریت منابع مالی حاضر انجام دهند.

خانم لاری در نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور بیان کرد:

با مشکلات اقتصادی حاکم در کشور و نوسانات قیمت مواد اولیه غذایی، تأمین غذای دانشجویان با چالش‌های زیادی مواجه شده و در اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسری بودجه زیادی در بخش تغذیه داریم. با رایزنی‌های به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه کشور، به ما قول داده‌اند بخشی از کسری بودجه تغذیه دانشگاه‌ها از مسیر هدفمندی یارانه‌ها جبران شود و باتحقق این امر، می‌توان مشکل خیلی از دانشگاه‌ها را در حوزه تغذیه رفع کرد.

کمبود بودجه در زمینه‌های فرهنگی دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: مبلغ تصویب شده برای دانشجویان در هر سال ۳۲ میلیون ریال است، اما در اصل رقم به مراتب کمتری به دانشجویان تعلق می‌گیرد. همچنین با محاسبات انجام شده مشخص شد که مبلغ کسری کل ۱۵۹ میلیارد تومان است. لازم به ذکر است که این مبلغ باعث شده تا دانشگاه‌ها با موانع زیادی رو به رو شوند.

ضرورت برنامه‌ریزی برای جبران کسری بودجه تغذیه در سال ۱۳۹۹

لاری تاکید کرد که برای جلوگیری از رخ دادن مجدد این اتفاق، باید از همین حالا برنامه‌ریزی کرد.در راستای تحقق این امر هم تیمی خبره تشکیل شده است و از معاونان مختلف وزارت بهداشت نیز کمک گرفته شده است. جبران کسری بودجه تغذیه امری سخت است که در سالی که سپری می‌شود با آن مواجه هستیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا