Skip to content

سرانه ۲ میلیون تومانی برای دانشجویان علوم پزشکی

دکتر محمدرضا فراهانی معاون وزیر بهداشت گفت: سرانه ۲ میلیون تومانی برای دانشجویان علوم پزشکی درنظر گرفته ایم و میزان سرانه مالی برای هر یک از دانشجویان علوم پزشکی در سال حدود ۲ میلیون تومان است که برای فعالیت‌‌های فرهنگی و رفاهی هزینه می‌شود.سرانه ۲ میلیون تومانی برای دانشجویان علوم پزشکی

به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر محمدرضا فراهانی در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست با مسئولان این دانشگاه با تاکید بر پیچیدگی حوزه فرهنگی به‌ویژه در فضاهای دانشگاهی گفت: مشکل اصلی حوزه فرهنگی بحث منابع مالی و پول نیست بلکه مشکل در این حوزه حساس، عدم شناخت درست صحنه و میدان و هم چنین تنگ‌ نظری و تحجر است.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به برخی از سخنان مطرح شده که مشکلات مالی را از جمله مشکلات محوری حوزه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک دانستند، گفت: اگر ما با نگاه درست و شناخت بهتری فکر کنیم در می‌یابیم که در حوزه فرهنگی، مشکل و چالش اصلی مان منابع مالی نیست. هر چند دولت در بحث فعالیت‌‌های فرهنگی در فضاهای دانشگاهی اعتبارات خوبی تخصیص داده است و منابع خوبی برای دانشجویان در سال برای فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی در نظر گرفته می‌شود.

سرانه ۲ میلیون تومانی برای دانشجویان علوم پزشکیوی یادآوری کرد: میزان سرانه مالی برای هر یک از دانشجویان در سال حدود ۲ میلیون تومان است که دولت به دانشگاه‌‌های علوم پزشکی برای فعالیت‌‌های دانشجویان در زمینه‌‌هایی فرهنگی و دانشجویی و هزینه‌ های صنفی و رفاهی می‌پردازد که در مقایسه با دیگر دانشگاه‌‌ها از جمله دانشگاه آزاد و … رقم مناسبی است.

وی افزود: ما باید در حوزه فعالیت‌‌های فرهنگی در دانشگاه‌‌های علوم پزشکی، نیازهای فرهنگی جامعه هدف خود را برطرف کنیم که این مساله، مسئولیت ما را دو چندان می‌کند. رضایت دانشجویان از وضع موجود به لحاظ دانشجویی و فرهنگی یکی از اهدافی است که ما به شدت آن را دنبال می‌کنیم و یکی از اهداف بازدید از دانشگاه‌‌ها، این است که نیازهای دانشجویی، رفاهی، فرهنگی را شناسایی کنیم و درصدد رفع مشکلات باشیم.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: تصورات ذهنی که برخی از افراد نسبت به دانشگاه‌‌های علوم پزشکی به ما ارایه کردند با این سفرها و دیدار با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌ های دانشجویی به عینیت رسید و سبب شد ما طی بازدید از حدود ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور طی سال گذشته و امسال، از نزدیک بانقاط ضعف و قوت دانشجویان آشنا شویم و با نگاه شفاف‌تری نسبت به مسائل، برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا