Skip to content

اعلام اسامی قبول‌شدگان آزمون ملی دندان‌پزشکی

محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز آموزش پزشکی وزارت بهداشت خبر از اعلام اسامی قبول‌شدگان آزمون ملی دندان‌پزشکی داد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعلام اسامی قبول‌شدگان این آزمون خبر داد.آزمون ملی دندان‌پزشکی

قبول‌شدگان آزمون ملی دندان‌پزشکی

محمدحسین پورکاظمی در ادامه اظهار کرد: در آزمون ملی دندان‌پزشکی ۳۷۵ نفر شرکت کردند، کسانی که ۷۰ درصد نمره پنج نفر اول را کسب نمایند، به عنوان قبول‌شدگان معرفی می‌شوند.

پورکاظمی افزود: در این آزمون ۱۵۶ نفر قبول شدند که برای گذراندن دوره ۱ ساله تکمیلی به پردیس دانشگاه تهران می‌روند. بعد از ۱ سال، کسانی که این دوره را با موفقیت بگذرانند، مدارکشان از کشورهای دیگر مورد موافقت قرار خواهد‌گرفت و می‌توانند دندان‌پزشک شوند.

رئیس مرکز سنجش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد:‌ هم‌چنین در آزمون جایابی دندان‌پزشکی، ۶۳ نفر شرکت کردند که ۲۹ نفر می‌توانند در سال پنجم و مابقی در سال چهارم دندان‌پزشکی درس بخوانند.

 رشته دندانپزشکی از جمله رشته‌های دکتری حرفه‌ای به شمار می‌رود. قبول شدگان در این رشته، به صورت پیوسته تا دریافت مدرک دکتری حرفه‌ای ادامه تحصیل خواهند داد. علاقه‌مندان تحصیل در این رشته، لازم است در آزمون سراسری رشته تجربی شرکت کرده و رتبه بالایی کسب نمایند. شایان ذکر است این رشته در دوره تخصصی نیز امکان ادامه تحصیل را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا