Skip to content

حذف کنکور ظرف مدت ۶ ماه عملیاتی نمی‌شود

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم: حذف کنکور ظرف مدت ۶ ماه عملیاتی نمی‌شود و در حال حاضر ۱۲ هزار آموزشکده در سطح کشور در رابطه با کنکور فعال هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: ۱۵ درصد جمعیت دانشجویی ما در دانشگاه‌‌های دولتی هستند و این نشان می‌دهد فقط این ۱۵ درصد از پشتیبانی دولتی برای آموزش رایگان بهره‌مند هستند، ۸۵ درصد دانشجویان با پرداخت هزینه درس می‌خوانند و اینکه آیا دانشگاه دولتی دانشجوی پولی داشته باشد یا خیر قابل نقد است.

حذف کنکور ظرف مدت 6 ماه

وضعیت پذیرش دانشجو باید اصلاًح شود

شریعتی نیاسر به نظام یکپارچه سنجش و پذیرش دانشجو در آمایش و آموزش عالی اشاره کرد و در ادامه گفت: وضعیت پذیرش دانشجو باید اصلاًح شود و این وضعیت پذیرش مطلوب نیست. نظام پذیرش ما سیستمی است که اضطراب ایجاد می‌کند و بازار کاذبی ایجاد کرده است. در حال حاضر ۱۲ هزار آموزشکده در کشور وجود دارد که به مباحث کنکور می‌پردازند که ۲ هزار از این آموزشکده‌ها در تهران فعال بوده و نیمی از آنها نیز غیرمجاز هستند.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: در برنامه ششم مراکز آموزش عالی به مراکز بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای و محلی تقسیم شده‌اند که منطبق با نظام سطح بندی ما است. ماموریت دانشگاه‌های سطح ۱ ما فراملی، دانشگاه‌های سطح ۲ ملی، دانشگاه‌های سطح ۳ ما منطقه‌ای و دانشگاه‌های سطح ۴ ما محلی است.

معاون آموزشی وزیر علوم تصریح کرد: دستگاه‌های آموزش عالی باید بیشتر به بخش نظارتی توجه کرده و آن را تقویت کنند و همچنین حمایت خیرین باید در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

شریعتی نیاسر در ادامه به وضعیت توسعه دکترا اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ و ۹۸ توسعه دکترا را کنترل کردیم و دانشگاه‌ها از ایجاد دوره‌های جدید منع شدند مگر اینکه در شرایط خاصی باشند. برای کارشناسی ارشد نیز سال آینده راهکارهایی را در این زمینه خواهیم اندیشید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا