Skip to content

انتظار اکثر دانشجویان برای دریافت تسهیلات شهریه

مهندس ذوالفقار یزدانمهر مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از عدم تخصیص به هنگام تسهیلات شهریه دانشجویان گلایه کرد و عنوان داشت: هم اکنون ۸۵ درصد دانشجویان منتظر دریافت آن بوده و امید داریم طی روزهای پایانی سال این تخصیص اتفاق بیفتد.

مهندس ذوالفقار یزدانمهر  ضمن اعلام این خبر گفت: متاسفانه اساس تسهیلات شهریه در سال‌های گذشته درست بنا نشده و این نوع تسهیلات در ردیف تملک و ردیف‌های متفرقه قرار گرفته است، در صورتی که پرداخت تسهیلات شهریه جزو موارد اجتناب ناپذیر صندوق رفاه دانشجویان است.

۸۵ درصد دانشجویان شهریه پرداز هستندرییس صندوق رفاه دانشجویان تاکید بر اینکه ۸۵ درصد دانشجویان شهریه‌پرداز هستند،‌ گفت: هم اکنون با توجه به وضعیت اقتصادی دانشجویان از شرایط مناسب مالی برخوردار نیستند حتی دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی، آزاد، شبانه و پیام نور نیز متاسفانه به دلیل عدم پرداخت تسهیلاتشهریه دچار مشکل هستند.  سعی کرده ایم با هم‌افزایی با سازمان برنامه و بودجه همچنین دولت محترم در حد توان مشکلات دانشجویان را با تسهیلات  شهریه حل کنیم.

مقایسه تسهیلات شهریه سال‌های گذشته

وی در ادامه افزود: سال ۱۳۹۳ تخصیص وام شهریه به دانشجویان در حد صفر بود اما سال ۱۳۹۴ در نتیجه نامه‌ای که به رییس جمهور نوشتیم و پیگیری‌های انجام شده از طرف وزاری علوم و بهداشت، حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این صندوق جهت ارائه تسهیلات‌شهریه در نظر گرفته شد. این در حالی است که سال ۹۴ بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان فقط از درآمد اختصاصی صندوق وام شهریه به دانشجویان پرداخت شده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا