Skip to content
موسسه اعزام دانشجو

پلمپ هشت موسسه اعزام دانشجو

ابراهیم حاجی زاده مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: هشت موسسه اعزام دانشجو به دلیل تخلفات خود پلمپ شدند.

وی اظهار داشت: موسسات اعزام دانشجو به خارج کشور که دارای مجوز فعالیت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند، لازم است مطابق آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها اقدامات خود را انجام دهند؛ در غیر این صورت با آنان برخورد قانونی می‌شود.

ضرورت ارائه اطلاعات واقعی توسط موسسه اعزام دانشجو

حاجی زاده تاکید کرد: ضروری است موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور،با ارائه اطلاعات صحیح و واقعی به متقاضیان، به آنان در زمینه تحصیل در خارج کشور راهنمایی و مشاوره دهند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور تاکید کرد: موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور که دارای مجوز باشند ولی طبق مقررات و ضوابط تخلف داشته باشند لغو مجوز شده و موسسه آنها با همکاری نیروی انتظامی پلمب می‌شود.

وی از لغو مجوز ۱۱۵ موسسه اعزام دانشجو دارای مجوز در سال‌های اخیر به‌ علت عدم رعایت ضوابط قانونی خبر داد و افزود: به کلیه موسسات اعزام دانشجو هشدار می دهیم در صورت عدم رعایت قانون لغو مجوز خواهند شد. وی افزود: در طی یک ماه گذشته نیز هفت موسسه فاقد مجوز و یکی از موسسات دارای مجوز به علت تخلف لغو مجوز و توسط اداره کنترل و نظارت بر صنوف پلیس امنیت پلمب شدند.

وی از همکاری پلیس امنیت کشور برای برخورد با موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور فاقد مجوز قدردانی کرد و گفت: موضوع این نوع از موسسات نیز در حال پیگیری است و سعی می‌شود با تمام امکانات در این موارد با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری شود.

فهرست موسسات مجاز اعزام دانشجو

 حاجی زاده با اعلام اینکه اسامی موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور دارای مجوز در سایت اداره کل بورس و اعزام دانشجویان به نشانی در دسترس عموم مردم است؛ از متقاضیان درخواست کرد موارد تخلف موسسات را به این اداره کل اعلام نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا