معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: نباید انتظار داشته باشیم که حتما هر پروژه تحصیلات تکمیلی که اجرا میشود، کاربردی باشد.هرچند که هدفمند کردن پایاننامه تحصیلی یک راهبرد اساسی است.
مسعود برومند درباره هدفمند کردن پایاننامههای تحصیلات تکمیلی عنوان داشت: هدفمند کردن پایاننامههای تحصیلی یک راهبرد اساسی است که دانشگاهها میبایست در این مسیر با توجه به شرایط فرهنگی و ساختار سازمانی دانشگاه خویش، روش های لازم را اتخاذ کنند.
وی در باب کاربردی شدن پایاننامههای دانشجویی در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز گفت: وقتی مقاطع تحصیلات تکمیلی را با ارائه مقاله میسنجید، در واقع در حال حرکت برروی لبه های تیز علم هستید. بنابراین نمیتوانید بگویید که درحال حاضر همه پایاننامههای تحصیلات تکمیلی باید دارای قابلیت کاربردی باشند.
معاون پژوهشی وزارت علوم اینگونه افزود: در نهایت اینها با هم کمی متفاوت است. در یک مواردی فعالیتهای کارشناسی ارشد و دکتری هم میتواند، ماموریت گرا باشد ولی نباید این انتظار را داشته باشیم که حتما هر پروژه تحصیلات تکمیلی که اجرا میشود، خروجی آن کاربردی باشد.
وی ادامه داد: چرا که برخی از اینها باید علم را توسعه دهند و به همین صورت یک فرایند جمع شده و آرام آرام به جلو حرکت میکند تا به فناوری و بعد به صنعت برسد.