رفتن به محتوای اصلی
پلمپ هشت موسسه اعزام دانشجو

پلمپ هشت موسسه اعزام دانشجو

ابراهیم حاجی زاده مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: هشت موسسه اعزام دانشجو به دلیل تخلفات خود پلمپ شدند.

وی اظهار داشت: موسسات اعزام دانشجو به خارج کشور که دارای مجوز فعالیت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند، لازم است مطابق آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها اقدامات خود را انجام دهند؛ در غیر این صورت با آنان برخورد قانونی می‌شود.

ضرورت ارائه اطلاعات واقعی توسط موسسه اعزام دانشجو

حاجی زاده تاکید کرد: ضروری است موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور،با ارائه اطلاعات صحیح و واقعی به متقاضیان، به آنان در زمینه تحصیل در خارج کشور راهنمایی و مشاوره دهند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور تاکید کرد: موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور که دارای مجوز باشند ولی طبق مقررات و ضوابط تخلف داشته باشند لغو مجوز شده و موسسه آنها با همکاری نیروی انتظامی پلمب می‌شود.

وی از لغو مجوز ۱۱۵ موسسه اعزام دانشجو دارای مجوز در سال‌های اخیر به‌ علت عدم رعایت ضوابط قانونی خبر داد و افزود: به کلیه موسسات اعزام دانشجو هشدار می دهیم در صورت عدم رعایت قانون لغو مجوز خواهند شد. وی افزود: در طی یک ماه گذشته نیز هفت موسسه فاقد مجوز و یکی از موسسات دارای مجوز به علت تخلف لغو مجوز و توسط اداره کنترل و نظارت بر صنوف پلیس امنیت پلمب شدند.

وی از همکاری پلیس امنیت کشور برای برخورد با موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور فاقد مجوز قدردانی کرد و گفت: موضوع این نوع از موسسات نیز در حال پیگیری است و سعی می‌شود با تمام امکانات در این موارد با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری شود.

فهرست موسسات مجاز اعزام دانشجو

 حاجی زاده با اعلام اینکه اسامی موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور دارای مجوز در سایت اداره کل بورس و اعزام دانشجویان به نشانی در دسترس عموم مردم است؛ از متقاضیان درخواست کرد موارد تخلف موسسات را به این اداره کل اعلام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا