Skip to content

۲۷ فروردین زمان اعلام نتایج کنکور دکتری

مشاور عالی سازمان سنجش آقای حسین توکلی  گفت: ۲۷ فروردین زمان اعلام نتایج کنکور دکتری خواهد بود. مشاور عالی سازمان سنجش افزود: کارنامه و اعلام نتایج کنکور دکتری سال ۱۳۹۷ در روز دوشنبه ۲۷ فروردین  منتشر می‌شود.

حسین توکلی  ادامه داد: برای شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد تعداد ۲

27 فروردین زمان اعلام نتایج کنکور دکتری۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب و متقاضی ثبت نام کردند. از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۷۲۳ نفر معادل ۴۲.۹۱ درصد زن و تعداد ۱۳۳ هزار و ۹۸۳ نفر معادل ۵۷.۰۹ درصد مرد بودند.

وی یادآوری کرد: آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۷ در روز جمعه چهارم اسفند ۱۳۹۶ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۶ کد رشته امتحانی در ۵۵ شهرستان و ۱۱۷ حوزه امتحانی برگزار شد.

۲۷ فروردین زمان اعلام نتایج کنکور دکتری

توکلی گفت: نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه داوطلبان و متقاضیان شرکت‌کننده در ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

توکلی خاطر نشان کرد: زمان و نحوه انتخاب رشته و دفترچه انتخاب رشته همزمان با کارنامه کنکور دکتری اعلام می‌شود.

ایشان در ادامه  افزود: بر اساس ضوابط و شرایط اعلام شده توسط دانشگاه آزاد که از طریق سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام خواهد‌شد، داوطلبانی که علاقمند به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی باشند می‌توانند با مراجعه به سامانه دانشگاه آزاد و برابر مقررات مشخص شده نسبت به انتخاب رشته محل‌های مشخص شده اقدام نمایند.

وی گفت: پس از اجرای مرحله اول آزمون (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری به داوطلبان، مصاحبه علمی و …. توسط دانشگاه‌ها و موسسات عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد‌شد.

وی گفت: پذیرش نهایی از بین داوطلبان و متقاضیان معرفی شده به دانشگاه‌ها بر اساس نتیجه سنجش آزمون عمومی و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق آیین‌نامه بر اساس اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه مربوطه انجام می‌گیرد.

اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری

توکلی خاطرنشان کرد: نتایج نهایی کنکور دکتری سال ۱۳۹۷ در دهه اول شهریورماه ۱۳۹۷ مشخص و اعلام خواهد شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا