Skip to content

منطقه ای شدن دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور از منطقه ای شدن دانشگاه پیام نور خبرداد و بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ دانشگاه پیام نور در سراسر کشور به ده منطقه تقسیم می‌شود.

به نقل از دانشگاه پیام نور، محمدرضا زمانی در دیدار با مدیران، اعضای هیات علمی و کارکنان سازمان مرکزی با اشاره به برنامه‌های مهم دانشگاه در سال ۱۳۹۷ اضافه کرد: منطقه ای شدن دانشگاه پیام نور در اساسنامه دانشگاه نیز لحاظ شده است و وظیفه ای است که از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات امنا محول شده و قصد

منطقه ای شدن دانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور ایران

داریم تا قبل از آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۷ آن را اجرا‌کنیم که در این برنامه دانشگاه پیام نور در سراسر کشور به ده منطقه تقسیم می‌شود.

وی آمایش مراکز و رشته‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه در سال جدید بیان کرد و افزود: آمایش مراکز و واحدهایی که دارای تعداد کمی دانشجو هستند، باید به شکل صحیحی تصمیم گیری و به سرعت اجرا شود.

برنامه‌های دانشگاه پیام نور در جهت بین‌المللی شدن

آقای زمانی با اعلام اینکه برای جبران کمبود دانشجو باید از پتانسیل دانشگاه در زمینه نوآوری، فناوری، استارت آپ‌ها و هم چنین تاسیس شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم، ادامه داد: بهره مندی از این پتانسیل ها موجب می‌شود تا بهتر بتوانیم فعالیت‌های تحقیقاتی در سطح ملی را انجام و این مسئله را به گونه‌‍‌ای نهادینه کنیم که پروژه های تحقیقاتی ملی به دانشگاه پیام نور واگذار‌شود.

ایشان گفت: ۸۰ درصد رشته‌های دانشگاه پیام نور در حوزه علوم انسانی هست که می‌توان با بهره گیری از این ظرفیت‌‌ها، پروژه های تحقیقاتی بزرگ ملی در زمینه‌های مختلف مسائل اجتماعی و معضلات  را در دانشگاه پیام نور به دلیل گستردگی در سراسر کشور انجام داد.

زمانی همچنین بین‌المللی شدن دانشگاه پیام نور را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: دانشگاه پیام نور باید در زمینه جذب دانشجوی خارجی، گسترش مرزهای دانش و آموزش زبان فارسی به علاقمندان در سراسر جهان به انسجام بهتری برسد و از ظرفیت های آموزش الکترونیکی و شیوه آموزشی نیمه حضوری برای این منظور به شکل مطلوب‌تری استفاده کند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا