Skip to content

گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی ایران و ترکیه

راه‌های گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی ایران و ترکیه در نشست روسای دانشگاه‌های دو کشور بررسی شد. روسای دانشگاه‌های سطح یک ایران و ترکیه به منظور توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی میان ۲ کشور طی نشستی در شهر استانبول گرد‌هم آمدند.

همکاری‌های علمی و آموزشی ایران و ترکیه

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست که با محوریت تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی برگزار شد، طرفین درباره راه‌های ارتقای توان علمی و آموزشی و انجام فعالیت‌های پژوهشی میان مراکز آموزش عالی ۲ کشور به رایزنی پرداختند.

این نشست ۲ روزه با پیگیری دانشگاه تبریز به عنوان مسئول کارگروه ملی همکاری‌های علمی ایران و ترکیه و به میزبانی دانشگاه آیدین استانبول برگزار شد.

در این آیین از طرف ایران روسای دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، علامه طباطبایی، خواجه نصیرالدین طوسی، تربیت‌مدرس و علم و صنعت با طرف‌های ترک به رایزنی و گفت‌و‌گوی تخصصی در حوزه‌های علمی و مدیریت مراکز دانشگاهی پرداختند.

توسعه همکاری بین‌المللی آموزشی ایران و ترکیه

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در این همایش علمی گفت: همکاری بین‌المللی میان دانشگاه‌های ایران و کشورهای مختلف، دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

محمدرضا پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز نیز اظهار امیدواری کرد که در چارچوب همکاری علمی بین ۲ کشور، طرفین از ظرفیت‌ها و تجارب یکدیگر استفاده کنند. در نشست ۲ روزه روسای دانشگاه‌های ایران و ترکیه چندین تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا