تجلیل از اساتید پیشگام
تجلیل از اساتید پیشگام توسط معاون آموزشی وزارت علوم انجام شد. وی در پیامی به مناسبت آغاز دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصتی مغتنم برای احترام به ساحت آموزش و قدردانی از تلاشهای پیشگامان این عرصه دانست.
قاسم عمو عابدینی در این پیام با اشاره به اینکه خدمترسانی به جامعه،فرهنگسازی و توسعۀ حرفهای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاههای موفق دنیاست، گفت: ” جایگاه والای ایران در کسب دستاوردهای علمی، مرهون تلاشهای عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنیبخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگیاند.
جایگاه والای ایران در کسب دستاوردهای علمی
بخش اعظم این تلاشها در کلاسهای درس که سنگر اصلی خدمترسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم میخورد.”
وی دهه سرآمدی آموزش را فرصتی برای ادای احترام به ساحت آموزش و قدر نهادن به تلاشهای پیشگامان این عرصه دانست و افزود: “
توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقشآفرینی دانشگاهها در شکلگیری تمدن نوین اسلامی است
و همت ستودنی و کوشش خستگیناپذیر بزرگمردان و زنانی که طلایهداران علمآموزی و معرفتافزایی هستند،
در تحقق دانشگاه حکمتبنیان و تمدنآفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.”
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با بیان اینکه در دانشگاهها،اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهرهمند هستند،
بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست، تصریح کرد: “
تحقق دانشگاه تمدنساز و حکمتبنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش،
نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامهمحوری، استادمحوری،
شاگردپروری و اخلاقمداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.”
عمو عابدینی با اشاره به انتخاب سرآمدان آموزشی از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: “
دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمیسازی آموزش»
از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین
جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می شود.”
وی در پایان با تبریک این دهه به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود که حمایت همهجانبه از توسعه کیفی،
نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید کرد و از همه دستاندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوهتر این مراسم دعوت کرد.
امید است با برگزاری این دهه، شاهد ارتقای هرچه بیشتر جایگاه آموزش در کشور و تقدیر و تجلیل شایسته از اساتید پیشگام در این عرصه باشیم.