Skip to content

دانشگاه صنعتی اصفهان چهارمین دانشگاه صنعتی برتر ایران

صنعتی اصفهان چهارمین دانشگاه صنعتی برتر

براساس رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه صنعتی اصفهان چهارمین دانشگاه صنعتی برتر ایران شناخته شد.

در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه صنعتی اصفهان، چهارمین دانشگاه صنعتی برتر ایران شناخته شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان چهارمین دانشگاه صنعتی برتر ایران

در رتبه‌بندی سال ۱۳۹۵-۱۳۹۶ این مؤسسه و از میان ۲۹ دانشگاه صنعتی حاضر در رتبه‌بندی، دانشگاه صنعتی اصفهان، پس از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، شریف و علم و صنعت، در جایگاه چهارم برترین دانشگاه‌های صنعتی کشور قرار گرفت.

این رتبه‌بندی برای هفتمین سال متوالی، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور را بر اساس شاخص ها و معیارهای مصوب ششمین نشست فوق العاده وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی رتبه‌بندی کرده است.

در این رتبه‌بندی، ۱۸۲ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی دولتی بر اساس ۲۶ شاخص در قالب ۵ معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین‌المللی، تسهیلات، امکانات و فعالیت‌های اجتماعی- اقتصادی و صنعتی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

در رتبه‌بندی منتشر شده، بخشی از اطلاعات توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات و از طریق پرسشنامه الکترونیکی گروه رتبه‌بندی جمع آوری و بخش دیگر از اطلاعات مورد نیاز رتبه‌بندی که پژوهش محور بوده‌اند نیز توسط کارشناسان گروه رتبه‌بندی ISC، از پایگاه‌های اطلاعاتی WoS و ISC تهیه شده است.

لازم به ذکر است با توجه به ماهیت و فعالیت‌های متفاوت مراکز آموزشی درکشور و تفاوت بین آن‌ها، نتایج رتبه‌بندی ISC در ۵ زیرگروه دانشگاه‌های جامع، دانشگاه‌های صنعتی، پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌های هنر و دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه شده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا