اخبار دانشگاه‌های ایران

دنیای بازی‌های دانشجویی در ایران بسیار پرطرفدار است. ایران میزبان ۳۰ میلیون گیمر است که بخش قابل توجهی از آنها را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

در راستای این موضوع، دومین نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با هدف بررسی نظام مسائل دانشجویی و برنامه‌ریزی برای ارتقای خدمات رفاهی و فرهنگی این قشر فرهیخته، به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.

جایگاه و اهمیت دانشجویان در نظام آموزشی کشور

دکتر ابراهیم نعیمی، سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل سازمان دانشجویان، در این نشست با اشاره به جایگاه و اهمیت دانشجویان در نظام آموزشی کشور، اظهار داشت: ”

سازمان امور دانشجویان متولی سلامت جسمی و روانی و ارائه مجموعه متنوعی از خدمات رفاهی برای دانشجویان دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم است.”

وی با بیان اینکه رئیس سازمان امور دانشجویان در تلاش است تا روحیه نشاط، شادابی، پویایی و تحرک در دانشگاه‌ها حاکم شود، افزود: ”

برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی با 18 محور مسابقاتی، یکی از اقدامات مهم این سازمان برای تحقق این هدف و هدایت استعدادهای جوان دانشجویان در حوزه بازی‌های ویدئویی است.”

دکتر نعیمی در ادامه گفت:

ما در کشور بیش از 30 میلیون گیمر فعال داریم که بخش زیادی از آنها را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

بر همین اساس، باید با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب، از این ظرفیت عظیم برای شکوفایی صنعت بازی در ایران و هدایت استعدادهای جوان به سمت مسیرهای صحیح استفاده کنیم.”

سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل، احصاء نیازها، تبادل نظرها، شکل‌گیری دوستی‌ها، رفع ابهام و چالش‌ها، شناسایی نقاط قوت و ضعف و همچنین توانمندسازی مسئولین خوابگاه‌ها و امور رفاهی دانشگاه‌ها را از جمله اهداف برگزاری این نشست برشمرد.

نقش کلیدی مدیران دانشجویی

وی در پایان با تأکید بر نقش کلیدی مدیران دانشجویی در ارتقای کیفیت خدمات رفاهی و فرهنگی دانشجویان، خاطرنشان کرد:

“ما از مدیران دانشجویی دانشگاه‌ها انتظار داریم که با حضور میدانی در خوابگاه‌ها و رستوران‌ها، تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشند

با روحیه مدیریت جهادی، در جهت رفع مشکلات و نیازهای این قشر فرهیخته تلاش کنند.”

با توجه به گسترش روزافزون صنعت بازی در جهان و ظرفیت بالای ایران در این زمینه، برگزاری المپیاد بازی‌های فناورانه دانشجویی

می‌تواند گامی مؤثر در جهت کشف و پرورش استعدادهای جوان و سوق دادن آنها به سمت فعالیت‌های حرفه‌ای در این حوزه باشد.

نکات کلیدی:

  • ایران میزبان 30 میلیون گیمر است که بخش قابل توجهی از آنها دانشجویان هستند.
  • المپیاد بازی‌های فناورانه دانشجویی با 18 محور مسابقاتی برای هدایت استعدادهای جوان در حوزه بازی‌های ویدئویی برگزار می‌شود.
  • توانمندسازی مسئولین خوابگاه‌ها و امور رفاهی دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.
  • از مدیران دانشجویی انتظار می‌رود با حضور میدانی در خوابگاه‌ها و رستوران‌ها، تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشند.

با امید به اینکه با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر صنعت بازی در ایران و ظهور نخبگان و استعدادهای درخشان در این عرصه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده‌اند

درج دیدگاه